Ginny Ramkisoen: 'Boeken worden gekocht om de cover'
- B2b
- 12 jun 2018 @ 11:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - HR
- 12 jun 2018 @ 11:33
- Lucas Boon
Ginny Ramkisoen heeft de omslag van haar boek 'Ginny werkt - de jobguide voor jouw droombaan' vrijgegeven. Wat is de gedachte hierachter? En wat is voor werkzoekenden op dit moment de grootste uitdaging?
Ramkisoen is met name bekend om Vacature Via Ginny, de marktplaats voor banen in de creatieve industrie. Ginny werkt - de jobguide voor jouw droombaan moet op 11 september uitkomen en wordt uitgegeven door A.W. Bruna.
Waarom is dit boek nodig? We zijn toch net juist uit de crisis?
Waar we in de crisis vooral op zoek waren naar 'een baan', is er nu veel meer aandacht en ruimte om op zoek te gaan naar de baan die je het liefst wilt. Nu het tij is gekeerd en de werkzoekenden weer meer keuze op de arbeidsmarkt hebben, biedt het kansen om dieper na te denken over werk dat echt bijdraagt aan je geluk in plaats van enkel en alleen je boodschappen. Des te meer mensen nadenken over welk werk het beste bij ze past, des te meer mensen op de juiste plek op de werkvloer.
Hoe ziet de marketingstrategie van het boek eruit? Hoe zorg je ervoor dat het de toonbank overvliegt?
Er zit geen vooraf bedachte marketingstrategie achter het boek. Het is ontstaan puur uit gevoel, daar is ook mijn briefing aan de illustrator uit voortgevloeid. Ik vind het vooral belangrijk dat het boek - naast de inhoud- een toevoeging aan het je interieur is. Boeken worden tegenwoordig júist gekocht om de cover, veelvuldig op social media gedeeld en prominent op de koffietafel gepresenteerd.
Gaat jouw bekendheid (door Vacature via Ginny) de verkoop van het boek goed doen, denk je? Anders gezegd: doe jij aan personal branding?
Hoewel VVG een grote following op social media heeft, heb ik privé geen tienduizenden volgers op social media. Het boek breng ik uit om mensen te voorzien van de kennis die ik heb over het vinden van het juiste carrièrepad. Ik heb niet het idee dat ik 'bekend' genoeg ben om de gehele verkoop van het boek te dragen, maar het zal wel een rol spelen. Ik zorg er in ieder geval voor dat mijn following op de hoogte is van de komst van het boek, het schrijfproces en de volgende stappen zoals de onthulling van het omslag. Als je mensen laat meekijken met zo'n proces voelen ze zich betrokken, waardoor het bij het eindproces ook voor hen voelt alsof er iets af is. In zekere zin doe ik dus aan personal branding -omdat het gek zou zijn om het niet te doen- maar ik moet het ook echt hebben van de mensen met een droom die hun leven willen aanpakken.
Wat is voor marketeers/creatieven die op het moment aan het solliciteren zijn de grootste (marketing)uitdaging?
Gelukkig is het tegenwoordig een stuk minder lastig om een geschikte baan te vinden. Het zijn nu de bedrijven die met meer moeite de juiste werknemers aan zich kunnen binden omdat er minder werkzoekenden op de markt zijn en freelancen ook steeds populairder wordt. Als sollicitant sta je dus sterker dan een paar jaar geleden. Maar dat betekent niet dat je op je lauweren moet rusten; juist nu heb je de kans om uit te zoeken waar je in uitblinkt en wat voor jou de beste match is op werkgebied. Maak daar dus gebruik van.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing