'Iedereen is op zoek naar persoonlijke aandacht'

'Iedereen is op zoek naar persoonlijke aandacht'
  • B2b
  • 19 mrt 2018 @ 12:47
  • 11317 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatieEvenement

Leer de kunst van personalisatie, tijdens Multichannel Conference op 18 en 19 april in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Norman Blokdijk, commercial director bij WiQhit.

Bekijk hier het volledige programma van Multichannel Conference 2018. Hier scoor je tickets.

Wat kunnen marketeers opsteken van jouw talk?

Dale Carnegie zei ooit: 'A person's name is to that person the sweetest and most important sound in any language.' In zekere zin pleitte hij voor het toevoegen van een persoonlijk tintje aan producten en diensten. Personalisatie werkt, omdat in de basis iedereen op zoek is naar persoonlijke aandacht. Samen met Mirko Zecevic van e-commerce bureau Tickles ga ik bespreken hoe je vandaag nog concreet relevantie kunt aanbrengen met real-time personalisatie in een omnichannel omgeving. Met als doel je online en offline conversie te optimaliseren.

Wat is bij WiQhit in dit kader de grootste marketinguitdaging?

Om ervoor te zorgen dat onze klanten het doel niet uit het oog verliezen. Dikwijls krijg ik de vraag of wij kunnen helpen met personaliseren en krijg ik een hele wensenlijst voorgeschoteld. Technisch gezien is een hoop mogelijk, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat personalisatie geen doel op zich is maar een middel om meer tevreden klanten te krijgen en houden.

Hoe goed ken jij jouw klant bij WiQhit? Heb je daar een mooi voorbeeld van?

Voordat iemand bij ons klant wordt, heeft er al een kennismaking plaatsgevonden waarin onder meer korte en lange termijn verwachtingen en doelen zijn gedefinieerd. Een samenwerking gaat ook gepaard met een analyse van de huidige situatie en het opstellen van een personalisatieplan. Het is niet verwonderlijk dat we in deze fase de klant al behoorlijk goed kennen. Zonder de klant goed te kennen is een personalisatietraject per definitie gedoemd te mislukken.

 

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • NIMA Expertgroep Business-to-Business