Onderzoek: ruim helft werkend Nederland komt futloos thuis
- B2b
- 3 okt 2018 @ 11:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieArbeidsmarktHR
- 3 okt 2018 @ 11:56
- Lucas Boon
Onderzoek van Zorg van de Zaak wijst uit dat 53% van de werkende Nederlanders meerdere keren per maand lusteloos thuis komt van een dag werken. Met de campagne 'Breinvriendelijk werken' wil het netwerk van bedrijven in de zorg nu meer aandacht vragen voor het brein op de werkvloer.
Het netwerk stelt dat hardwerkende Nederlanders het verleerd zijn hun brein te laten rusten. 'Als de boog altijd gespannen staat, liggen stressgerelateerde en psychische klachten op de loer. Signalen zoals futloosheid, aanhoudende hoofdpijn, concentratieproblemen of oververmoeidheid worden niet op tijd herkend.'
Uit onderzoek (onder 1017 werkende Nederlanders van 18-66 jaar) van Zorg van de Zaak blijkt dat meer dan de helft van werkend Nederland (53%) meerdere keren per maand lusteloos thuis komt van een dag werken. 19% van werkend Nederland ervaart dit zelfs meerdere keren per week. Bijna twee derde (63%) heeft meerdere keren per maand grote moeite om zich te concentreren op het werk, waarvan iets meer dan de helft (26%) dit meerdere keren per week ervaart.
Ulrika Leons, directeur Skils (onderdeel van Zorg van de Zaak) en GZ-psycholoog, laat weten: 'Met de campagne willen we de breinkennis en de impact daarvan op werkprocessen, werkomgeving en omgang met elkaar vergroten. Hier ligt een taak voor zowel werknemer als werkgever.'
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing