Stientje van Veldhoven en Sam Feldt stimuleren verantwoord plasticgebruik
- B2b
- 17 okt 2018 @ 17:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementCampagnesMVO
- 17 okt 2018 @ 17:01
- Lucas Boon
Stientje van Veldhoven (staatssecretaris van infrastructuur en waterstaat) en dj Sam Feldt hebben een campagne genaamd Plastic Promise gelanceerd om verantwoord plasticgebruik binnen de evenementenindustrie te stimuleren. Dit werd zojuist tijdens ADE Green in DeLaMar Theater bekendgemaakt.
Van Veldhoven en Feldt werken hiervoor samen met AB In Events, Amsterdam Dance Event, Coca-Cola, DGTL, Grolsch, Gemeente Amsterdam, Heineken, ID&T, Lipton en Vrumon.
Plastic Promise moet een landelijke beweging worden waarmee 'de dynamische en innovatieve evenementenindustrie bewijst ook op het gebied van verantwoordelijk plasticgebruik een pionier te zijn.' Tijdens de lancering op ADE Green (subconferentie van Amsterdam Dance Event over duurzaamheid binnen de evenementenindustrie, nu bezig) is er aandacht voor manieren waarop bedrijven kunnen bijdragen aan het doel om binnen drie jaar minimaal vijftig procent wegwerpartikelen (zoals bekers, borden, bestek en regenponcho’s) door herbruikbare producten is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt.
Festivalorganisatoren, sport- en zakelijke evenementen, drankmerken en andere leveranciers kunnen zich via het platform aanmelden en daar hun doelen op het gebied van verantwoord plasticgebruik kenbaar maken. Ze zijn vrij om te besluiten welke doelen dit precies zijn, zolang de doelen maar binnen drie jaar haalbaar zijn en impact hebben.
Staatssecretaris Van Veldhoven laat weten: 'Het is bizar als je ziet hoeveel plastic bekers, rietjes en frietbakjes we produceren om die vervolgens één keertje te gebruiken. Zonde! Daarom spreken we vandaag af om op festivals binnen drie jaar minimaal de helft van al die wegwerpartikelen weg te doen en door duurzame alternatieven te vervangen. En bovendien is het een forse stap op weg naar mijn uiteindelijke doel: een brede aanpak voor een toekomst zonder wegwerpplastic.'
Bedrijven die zich aansluiten worden onderdeel van een 'groeiende groep duurzaamheidspioniers', waarbij ze de mogelijkheid krijgen hun kennis en netwerk te verbreden en te versterken. Sam Feldt is een van die duurzaamheidspioniers en toont zich betrokken: 'Nu ik weet hoeveel impact plastic heeft op onze planeet, raak ik steeds meer gemotiveerd om mijn bereik te gebruiken om hier iets aan te doen. Ik wil onderzoeken hoe we recycling op een grotere schaal in ons leefgewoontes kunnen inplementeren. Zelf reis ik met een herbruikbare waterfles en vraag ik tijdens events waar ik draai de promotors om geen rietjes uit te delen, tenzij mensen hier specifiek om vragen.'
Ga voor meer informatie naar de website.
Op de foto staat Van Veldhoven rechts met schoenen in de hand en Feldt derde van links.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- amsterdam dance event
- verantwoord plasticgebruik
- plastic promise
- ade green
- stientje van veldhoven
- sam feldt
- delamar theater
- plastic
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing