Carsharing Amsterdam met 200 elektrische Renault ZOE
- B2b
- 4 dec 2018 @ 10:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Automotive
- 4 dec 2018 @ 10:45
- Sjaak Hoogkamer
Renault kondigt aan tweehonderd exemplaren van de elektrische ZOE te leveren voor een nieuw 100% elektrisch deelautoproject in Amsterdam. De Renault ZOE deelauto’s zijn vanaf medio januari 2019 door heel Amsterdam beschikbaar.
De auto’s worden strategisch geplaatst bij onder meer bij OV-stations, maar kunnen overal binnen de parkeerzone in Amsterdam achtergelaten worden door gebruikers. De Renault ZOE leent zich voor ritten tot ver buiten de stad Amsterdam. De ambitie is om tevens autodeelprojecten uit te rollen in andere grote steden in Nederland.
Renault anticipeert hiermee op de behoefte aan flexibele mobiliteit van Amsterdammers voor zowel ritten in de zakelijke sfeer als privé.
De Renault ZOE is zeer geschikt als carshare-auto vanwege de actieradius, oplaadeigenschappen, het gebruiksgemak, de ruimte voor passagiers en bagage en de wendbaarheid. De Renault ZOE is volledig elektrisch en heeft een maximale range van 300 kilometer. Ideaal voor een dagje uit of rijden tussen vestigingen van bedrijven in verschillende steden. De ZOE beschikt met zijn Cameleon-lader over de snelste AC-lader in de markt en dat past goed bij intensief gebruik zoals het autodelen.
Renault is in Europa de grootste aanbieder van elektrische carshare-auto’s met inmiddels 5.000 Renault ZOE deelauto’s in acht andere grote steden in Europa, waaronder Parijs en Madrid.
Meer informatie wordt bekendgemaakt in de aanloop naar de officiële lancering medio januari 2019.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
Laatste Nieuws
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing