NBTC Perspectief 2030: focus op (digitale) marketing
- B2b
- 23 jan 2019 @ 09:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Zakelijk
- 23 jan 2019 @ 09:00
- Sjaak Hoogkamer
NBTC Holland Marketing geeft verdere invulling aan haar nieuwe visie op de bestemming Nederland zoals die onlangs in Perspectief 2030 is gepresenteerd. De visie heeft als doel alle Nederlanders mee te laten profiteren van toerisme: bewoners, bezoekers en bedrijven.
Voor NBTC betekent dit een koersverandering: naast de positionering en promotie van Nederland richten het bureau zich ook op het managen van het groeiend aantal bezoekers. ‘Daarom investeren we onder andere in het versterken en vernieuwen van de (digitale) marketing én de ontwikkeling van aantrekkelijk aanbod van toeristisch Nederland. Vandaar de versterking van ons team met twee nieuwe collega’s,’ aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing.
Anouk van Eekelen start 1 februari als Director Aanbodinnovatie. Met deze aanstelling onderstreept NBTC haar ambitie om richting te geven aan de ontwikkeling en innovatie van relevant aanbod van de bestemming Nederland. Hiervoor was Van Eekelen Wethouder in Papendrecht & Regiobestuurder voor de Drechtsteden waar ze verantwoordelijk was voor de portefeuille economie. Daarvoor was zij onder andere twee jaar voorzitter van de adviescommissie Economisch Vestigingsklimaat Metropoolregio Rotterdam Den Haag en ondernemer.
Daarnaast start Charel van Dam 1 februari als Director Marketing. Binnen deze functie staat de verschuiving van aantallen bezoekers naar waardegroei en spreiding centraal. Van Dam is twee jaar werkzaam geweest als Marketing Director bij Cuba Travel Network, daarvoor was hij 5 jaar Digital Marketing Manager bij Amsterdam Marketing en HEMA. Tot 2011 heeft Van Dam 7 jaar diverse functies vervuld bij NBTC, waaronder Online Marketing Manager en Vestigingsmanager van Japan.
Nieuwe organisatiestructuur
Naast deze teams Vraagontwikkeling en Aanbodinnovatie zijn er binnen NBTC nog drie teams: Intell & Insights, Strategy & Branding en Partnership Development. Marieke Politiek is verantwoordelijk voor het team Intell & Insights, dat met diverse belanghebbenden werkt aan betere en actuelere data en inzichten, als basis voor effectief beleid voor de duurzame ontwikkeling van toeristisch Nederland. Conrad van Tiggelen is verantwoordelijk voor het team Strategy & Branding dat de beleidsprioriteiten van Perspectief 2030 uitwerkt, waaronder de positionering van Nederland. Jurriaan de Mol is verantwoordelijk voor het team Partnership Development en implementeert Perspectief 2030 verder via diverse samenwerkingsverbanden binnen de sector.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing