Roland van der Vorst wordt head of innovation bij Rabobank
- B2b
- 20 feb 2019 @ 08:38
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Personalia
- 20 feb 2019 @ 08:38
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 april 2019 wordt Roland van der Vorst de nieuwe head of Innovation WRR (Wholesale, Rural and Retail) van Rabobank. Hij wordt verantwoordelijk voor de innovatie activiteiten van grote Nederlandse bedrijven en de internationale food- en agri-activiteiten van de bank.
Van der Vorst legt zijn functie als directeur van FreedomLab neer, maar blijft als hoogleraar verbonden blijven aan de TU Delft. Hij is daarnaast wekelijks columnist bij het Futures-katern op zaterdag van het Financieele Dagblad.
Van der Vorst: ‘Ik heb ontzettend veel zin om zowel de bank als haar klanten te helpen innoveren. Rabobank heeft als wereldspeler een belangrijke positie om niet alleen van waarde te zijn voor hun klanten, maar tegelijkertijd ook een bijdrage te leveren aan het oplossen van het wereldwijde voedselvraagstuk. Daar komt bij dat ik geloof dat het coöperatieve karakter van Rabobank een voordeel kan zijn in het komen tot samenwerking die nodig is om de complexe uitdagingen van deze tijd aan te gaan. Het is voor mij een unieke kans om op een positieve manier impact te hebben. Ik wil al mijn collega’s bij FreedomLab en Dasym bedanken voor alle inspiratie en de mogelijkheden die ze me hebben gegeven om FreedomLab uit te bouwen tot wat het nu is.’
Namens Rabobank, Jan van Nieuwenhuizen, lid groepsdirectie: ‘We kijken erg uit naar de komst van Roland aangezien hij met zijn brede ervaring en achtergrond een enorme impuls zal geven aan onze activiteiten op het gebied van innovatie.’
In 2017 had redacteur Wout Maas een interview met Van der Vorst over het belang van merkbeleving. Lees het hier.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Rico Bakker opent Nima Marketing Day
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
Laatste Nieuws
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing... 09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing