'Het is alsof je voetballers als Ronaldo, Messi en Cruijff in één team hebt'
- B2b
- 17 apr 2019 @ 09:01
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Evenement
- 17 apr 2019 @ 09:01
- Nanny Kuilboer
In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Gijs Meijer, hoofd Marketing & Communicatie Gemeentemuseum Den Haag.
Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar?
NMD is waardevol door de enorme diversiteit aan sprekers en casussen die besproken worden. Dat staat garant voor een dag vol inspiratie. Kennis en ervaringen delen en daar op reflecteren is essentieel voor de ontwikkeling van het vak. In alle dagelijkse hectiek sneeuwt dat wel eens onder.
Jullie zijn echt een marketingorganisatie geworden in de afgelopen jaren, met Nima-clubjes op bezoek en interviews. Wat veroorzaakte dat? Heeft het Gemeentemuseum ineens het licht gezien of is dat altijd zo geweest?
Wij zijn vooral een kunstmuseum met een geweldige collectie en een zeer dynamisch tentoonstellingsprogramma. Achter die kunst zitten geweldige verhalen en achtergronden. Vanuit de afdeling marketing en communicatie zijn we permanent op zoek naar de beste manier om deze verhalen onder de aandacht te krijgen van een groot en divers publiek. Daarvoor zoeken we nadrukkelijke contact met iedereen die daar kennis en kunde van heeft. De professionals van het Nima horen daar vanzelfsprekend bij, maar ook op andere manieren zoeken we constant naar manieren om ons verhaal zo goed mogelijk te vertellen.
Het valt op dat er relatief veel musea een lichtend voorbeeld voor andere marketeers zijn. Rijksmuseum werd zelfs marketingbedrijf van het jaar, Het Mauritshuis en zelfs het Catharijneconvent staan dit jaar op NMD. Daar zitten vaak heel inspirerende marketeers ‘achter’. Is een museum zo’n aantrekkelijke werkplek voor een marketeer?
Kunst en kunstenaars zijn synoniem voor creativiteit en verbeelding. Een ideale omgeving voor een marketeer. Daarbij komt dat de Nederlandse kunstmusea behoren tot de absolute wereldtop. Het is alsof je voetballers als Ronaldo, Messi en Cruijff in één team hebt. Welke sector kan dat nu zeggen?
Wat is momenteel jouw grote fascinatie binnen marketing? Welke ontwikkeling volg je met verhoogde belangstelling?
In een tijd waarin het lijkt dat algoritmes de samenleving en de marketing beheersen, is het de uitdaging om voldoende aandacht te hebben voor de menselijke kant, het gevoel en de creativiteit.
Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?
Linda Volkers van het Rijksmuseum. Zij is zonder meer een van de beste marketeers van het land. Het is zo knap hoe zij onder andere in het project van de Rijksstudio het fysieke museum heeft gecombineerd met het digitale museum.
Ook Gijs Meijer, zijn mede-sprekers, key notes Tom Goodwin en Ronald van Zetten en 1.700 marketeers ontmoeten op donderdag 20 juni? Scoor dan snel een ticket op nimamarketingday.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing