Kia introduceert app om EV in te stellen
- B2b
- 26 apr 2019 @ 10:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Digitaal
- 26 apr 2019 @ 10:28
- Sjaak Hoogkamer
Kia werkt aan nieuwe technologie waarmee je verschillende prestatie-bepalende instellingen van een elektrisch aangedreven voertuig kunt wijzigen via een smartphone-app. Kia verwacht deze technologie op toekomstige modellen toe te passen.
Met deze app kun je op afstand de maximumsnelheid van de auto instellen, evenals het energieverbruik van de klimaatcontrole, de kracht van de verwarming en de setting van het regeneratieve remsysteem. Maar ook het maximumkoppel van de motor, het acceleratievermogen en de reactiesnelheid van het stroompedaal zijn in te stellen. Het gaat in totaal om zeven instellingen die de prestaties van een elektrisch voertuig beïnvloeden en waarvan ondertussen het marktaandeel stevig doorgroeit.
Gepersonaliseerd
De door Kia ontwikkelde technologie maakt het mogelijk dat bestuurders in elk willekeurig elektrisch voertuig hun eigen gepersonaliseerde instellingen kunnen gebruiken door deze te downloaden van de server. De toepassing biedt geoptimaliseerde instellingen voor een route naar een bestemming, door de resterende afstand en de daarvoor benodigde energie te berekenen. Tevens kunnen gebruikers hun persoonlijke instelling online delen en die van anderen uitproberen. Bestuurders kunnen ook aanbevolen instellingen van Kia toepassen, bijvoorbeeld voor het rijden op provinciale wegen, in stedelijk gebied of in bergachtig gebied.
Cloud
De instellingen van gebruikers worden opgeslagen op een server in de cloud. Met behulp van blockchain-technologie wordt optimale beveiliging gewaarborgd. Tijdens het uploaden en delen van aangepaste instellingen codeert het systeem belangrijke parameters in een blockchain-netwerk door nieuwe datablokken te maken en deze op te slaan om eventuele manipulatie te blokkeren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing