Jarige Donald Duck krijgt eigen kunstlijn
- B2b
- 27 mei 2019 @ 10:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Promotie
- 27 mei 2019 @ 10:58
- Sjaak Hoogkamer
Ter gelegenheid van de 85ste verjaardag van Donald Duck op 9 juni en het Jaar van Rembrandt presenteren Donald Duck Weekblad en het Rijksmuseum de allereerste Donald Duck Kunstcollectie. Deze is te koop op Duckstadshop.nl, de Rijkmuseum shop en in vele winkels.
Al sinds 2013 werken het Rijksmuseum en Donald Duck Weekblad regelmatig samen. In de loop der jaren zijn er inmiddels vijf speciale Rijksmuseum Donald Duck edities ontwikkeld. Dit jaar wordt deze samenwerking uitgebreid met een extra dik album met Rembrandt verhalen én met de lancering van een vrolijke kunstcollectie.
Merchandise
De merchandise collectie is geïnspireerd op de collectie van het Rijksmuseum en op het topstuk ‘De Duckwacht’. Dit schilderij, gebaseerd op De Nachtwacht, is in 1981 geschilderd door Harry Balm, kunstschilder en voormalig vormgever van Donald Duck Weekblad. De kunstcollectie bestaat uit het Zwembandt van Rijn album, een puzzel, waterfles, verjaardagskalender, notitieboekje, linnen tas, mok, magneet en een kaartenmapje. De producten zijn te koop op Duckstadshop.nl, in de Rijkmuseum shop en onder meer bij Bruna, Ako en Primera. Marketingmanager Donald Duck Marjolijn Hoffmans geeft aan: ‘We zijn heel trots op de samenwerking en deze mooie collectie! Je steekt meer van Donald Duck op dan je denkt. Dat is leren in de wereld van Donald Duck. In deze collectie komen kunst en de vrolijke wereld van Duckstad heel mooi samen.’
Voedselbank
Van het Zwembandt van Rijn album worden ter gelegenheid van de verjaardag van Donald Duck en het Jaar van Rembrandt 16.000 exemplaren beschikbaar gesteld aan kinderen die afhankelijk zijn van de Voedselbank. Deze actie wordt mogelijk gemaakt door Henry M. Holterman Fonds. Taco Dibbits, Directeur Rijksmuseum: ‘Met Donald Duck Weekblad maken we al een paar jaar een speciale Rijksmuseum-editie, die alle basisschoolkinderen ontvangen als ze met de Rijksmuseum bus naar het museum komen. Ik ben heel blij dat we dankzij deze actie het Zwembandt van Rijn album ook nog kunnen uitdelen via de voedselbank.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing