Peter van der Veer nieuwe commercieel directeur Jaarbeurs

Peter van der Veer nieuwe commercieel directeur Jaarbeurs
  • B2b
  • 22 aug 2019 @ 09:36
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Peter van der Veer treedt per 23 september 2019 aan als commercieel directeur (CCO) van Jaarbeurs. In deze functie wordt Peter commercieel eindverantwoordelijk voor de businessunits Merken & Content en Venue & Service.

Onder de eerste unit vallen de eigen titels van Jaarbeurs en onder de tweede de titels voor derden, verhuur en horeca. De beide businessunit directeuren rapporteren aan Van der Veer. De invulling van de functie voor CCO is een stap richting een nieuwe commerciële (top)structuur die in het eerste kwartaal 2020 in werking treedt. Met Albert Arp (CEO), Franka Morssink (CFO) vormt Peter de directie van Jaarbeurs.

Carrière

Van der Veer begon zijn carrière bij Jaarbeurs in Utrecht en werkte zich daar op tot general manager marketing & sales. In 2005 stapte hij over naar Rotterdam Ahoy, werd tevens medeaandeelhouder en sinds 2011 was hij lid directie van Rotterdam Ahoy. Hij bouwde Rotterdam Ahoy uit tot een toonaangevende eventorganisatie. Hij stopte eind 2018 als lid-directie en deed onlangs afstand van zijn aandelen.

Over zijn overstap naar Jaarbeurs zegt hij: ‘Jaarbeurs heeft de afgelopen 3 jaar indrukwekkende stappen gezet en heeft daarnaast een enorme ambitie en duidelijke koers uitgezet. Er ligt een uitstekende basis voor de toekomst. Ik kijk er naar uit om deel uit maken van deze directie en de gepassioneerde Jaarbeurs medewerkers. Weer terug naar mijn roots geeft mij ook veel energie en extra drive.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken