Marieke Willemsen nieuwe marketingmanager Toyota

Marieke Willemsen nieuwe marketingmanager Toyota
  • B2b
  • 2 okt 2019 @ 15:03
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automotive

Per 1 oktober 2019 begint Marieke Willemsen als General Manager Marketing bij Toyota importeur Louwman & Parqui. Ze komt van KPN en volgt Willem Verschuur op die de afgelopen 4,5 jaar verantwoordelijk was voor marketing.

In de telecommunicatiebranche werkte Marieke Willemsen onder meer voor Telfort, KPN en internetprovider XS4ALL waar ze verantwoordelijkheid droeg voor (online) marketing, communicatie en product management. In haar laatste functie als Manager Commercie XS4ALL was zij onder andere verantwoordelijk voor de herpositionering van XS4ALL en de groei in NPS (klantentevredenheid).

Datastromen

Willemsen: ‘Ik denk dat mijn commerciële gedrevenheid en kennis van de subscriptionmarkt in combinatie met klant- en datafocused werken heel goed aansluiten op de ontwikkelingen in de autobranche. Hierin zullen snelgroeiende digitale datastromen namelijk grotendeels bepalend zijn voor het succes.’

Willemsen volgt Willem Verschuur op, die de rol van General Manager Marketing de afgelopen 4,5 jaar heeft vervuld. Willem Verschuur gaat als Groepsdirecteur leidinggeven aan ID&D (Innovation, Digital & Data), een nieuwe divisie binnen Louwman Group. De ID&D Divisie zal fungeren als katalysator van onderscheidende ideeën en strategieën op het gebeid van new mobility, innovatie, data, e-commerce, nieuwe media en technologie.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken