Onderzoek: CMO wil meer controle
- B2b
- 20 nov 2019 @ 12:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategieOnderzoek
- 20 nov 2019 @ 12:18
- Lucas Boon
Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet enkel centraal in hun diensten, maar in hun volledige denkwijze en visie. Dit en meer blijkt uit onderzoek van IAB Nederland en Deloitte.
Eerder deze week verscheen het 'What's on the CMO agenda?'-rapport, waarvoor Deloitte, in opdracht van IAB Nederland, 25 Nederlandse chief marketing officers heeft geïnterviewd. We delen enkele uitkomsten.
De CMO neemt de rol van organisatorisch architect op zich, om ervoor te zorgen dat het bedrijf zich voortdurend verder ontwikkelt, zonder dat het hierin afhankelijk is van derden. De CMO's van vandaag de dag willen volledig in controle zijn wat betreft planning, budget en media, maar bovenal first pay data. Tegelijkertijd voelen ze de druk om hun eigen organisatie te blijven uitdagen met nieuwe manieren van werken.
Groeiend zelfvertrouwen
In 2018 worstelden de Nederlandse CMO's met de snelheid van de digitale transformatie. Dit jaar zien we in het onderzoeksrapport vooral vertrouwen in eigen kennis en kunde terug in de gesprekken die zijn gevoerd. Digital en 'agile werken' zijn eerder regel dan uitzondering en de focus van de CMO ligt op flexibiliteit en snelheid van schakelen. Door interne en externe samenwerking te stimuleren, willen de ondervraagde CMO's de juiste vaardigheden en het juiste gedrag samenbrengen, wat moet bijdragen een succesvolle en duurzame groei.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing