Vattenfall presenteert fossielvrij ledikantje
- B2b
- 13 feb 2020 @ 15:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCommunicatieZakelijk
- 13 feb 2020 @ 15:01
- Lucas Boon
Tijdens het Makers van de Toekomst-event heeft energieleverancier Vattenfall zojuist een 'fossielvrij ledikantje' gepresenteerd, ontworpen zonder gebruik van olie, gas of kolen.
Iets wat vandaag de dag bijna onmogelijk is, omdat we fossiele brand- en grondstoffen gebruiken voor bijna alles wat we doen en produceren, stelt Vattenfall (voorheen Nuon). Het evenement, gehouden in museum 't Kromhout te Amsterdam, stond in het teken van de uitdagingen van het fossielvrij krijgen van de maakindustrie. Professionals uit de industrie- en transportsector gebruikten het ledikantje als symbool voor een fossielvrije toekomst. Het ledikant is bedacht, ontwikkeld en uitgewerkt door reclamebureau DDB Unlimited.
Cindy Kroon, directeur klanten bij Vattenfall Nederland, zegt: 'Veel mensen denken bij vraagstukken als CO2-reductie aan grote oplossingen zoals windparken op zee of snelwegen vol elektrische auto's. Maar ook de manier waarop de industrie dagelijkse gebruiksvoorwerpen produceert spelen een wezenlijke rol. De stoel waarop je zit of de pyjama die je je zoontje aantrekt: kunnen die met andere brandstoffen worden gemaakt?'
Kroon opende het Makers van de Toekomst-event vanmiddag met een hoopvolle boodschap. 'Wij willen het mogelijk maken om binnen één generatie fossielvrij te kunnen leven en daar is de industrie een onmisbare schakel in. Daarom hebben we onderzocht in hoeverre het in 2020 al mogelijk is om eenmalig een product volledig fossielvrij en dus zonder bijbehorende CO2-uitstoot te maken.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing