DDMA verwelkomt nieuwe bestuursleden
- B2b
- 19 jun 2020 @ 07:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Personalia
- 19 jun 2020 @ 07:44
- Sjaak Hoogkamer
Eke Rog, commercieel directeur van Stage Entertainment Nederland, Noor Cloo, algemeen directeur van Air Miles en Resi Becker, directeur van Mail NL en lid van het executive team bij PostNL, treden per direct toe tot het bestuur DDMA.
Drie nieuwe bestuursleden DDMA
DDMA is de branchevereniging voor datagedreven marketing en service.
De uitbreiding van het bestuur past volgens DDMA-directeur Diana Janssen perfect bij de toekomstvisie van de branchevereniging: ‘DDMA gelooft dat data het leven van mensen verrijkt en makkelijker maakt. Mensen moeten erop kunnen vertrouwen dat organisaties verantwoord omgaan met data en hun wensen centraal stellen. PostNL, Air Miles en Stage Entertainment hebben dit heel goed door. Ik ben dan ook enorm blij dat Eke, Noor en Resi ons bestuur met hun berg aan ervaring komen versterken. Samen bouwen we aan een ecosysteem waarin zowel organisaties als consumenten profiteren van de voordelen van data.’
Resi Becker, PostNL: Veilig en effectief gebruik van data
Resi Becker is 23 jaar actief bij PostNL en sinds 3 jaar binnen de directie verantwoordelijk voor het postbedrijf. Door de toetreding van PostNL, een van de founding fathers van DDMA, zijn alle kanalen vertegenwoordigd in het DDMA-bestuur. ‘Ik geloof sterk in de kracht van fysieke post, in de mix met andere media, zodat onze klanten hun boodschap effectief kunnen overbrengen. Daarnaast zie ik dat de inzet van data cruciaal is voor het optimaliseren van de ervaring van onze klanten. Mensen verwachten steeds meer en steeds sneller. Dit kun je alleen waarmaken door data veilig en effectief in te zetten, zodat mensen hiervan voordeel ervaren en geen zorgen hebben over verkeerd gebruik. Als bestuurslid van DDMA wil ik deze blik op datagebruik verder ontwikkelen en nadenken over een goede positionering ervan.’
Noor Cloo, Air Miles: Consumenten nog beter waarde van data laten inzien
Noor Cloo is sinds begin 2019 algemeen directeur van Loyalty Management Nederland, de organisatie achter Air Miles. Daarvoor bekleedde zij verschillende directiefuncties bij onder meer Vattenfall, Ziggo en Eneco. ‘Onze visie op data sluit aan op de wereld die DDMA voor ogen heeft. Data is de belangrijkste asset van ons loyaliteitsprogramma. We geloven dat mensen hierin zelf grip moeten hebben op hun gegevens en hun digitale identiteit. Een van mijn doelen als bestuurslid is om ervoor te zorgen dat consumenten nog beter de waarde van hun data inzien en zo betere keuzes maken over wat ze ermee doen.’
Eke Rog, Stage Entertainment: Balans tussen data en emotie
Eke Rog is, na jarenlang bij verschillende marketingbureaus gewerkt te hebben, sinds 2015 in dienst bij Stage Entertainment, eerst als marketingmanager en vanaf 2017 als commercieel directeur. ‘De commerciële afdeling van Stage Entertainment Nederland streeft naar een optimale balans tussen data en emotie. Dat perspectief neem ik mee in mijn rol als bestuurslid bij DDMA. Ik vind het daarbij erg bijzonder in de voetsporen te treden van mijn vader en vanuit het bestuur ook een bijdrage te kunnen leveren aan de verdere ontwikkeling van ons vakgebied.’
Zevenkoppig bestuur
Naast de toetreding van de drie nieuwe bestuursleden treedt Katja Sizova terug als bestuurslid, om zich volledig te focussen op haar nieuwe functie bij Philips. ‘Katja heeft een geweldige bijdrage geleverd en we wensen haar veel succes. Gelukkig blijft ze wel op andere manieren betrokken bij DDMA,’ aldus directeur Janssen. Het volledige bestuur van de branchevereniging bestaat nu uit 7 leden: Robert van Geffen (Philips, voorzitter), Finbar Hage (Rabobank, vice-voorzitter), Udo Oelen (NS), Pieter Meijer (Deloitte), Eke Rog (Stage Entertainment Nederland), Noor Cloo (Air Miles) en Resi Becker (PostNL).
Foto Eke Rog: Roy Beusker
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing