Gouden Giraffe Event Awards uitgereikt

Gouden Giraffe Event Awards uitgereikt
  • B2b
  • 25 mei 2021 @ 10:46
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

13 evenementen vielen bij deze editie van de Gouden Giraffe Event Awards in de prijzen. De awards voor de beste business events van Nederland (live communicatie en experience marketing) werden vorig jaar i.v.m. corona uitgesteld en dus waren er dit jaar prijzen voor evenementen uit zowel 2019 als 2020.

De vakjury mocht in de 6 categorieën awards uitreiken aan fysieke live events én online events. Namens organisator EventBranche.nl zegt Robin van Leeuwen: ‘De Gouden Giraffe Event Awards hebben dit jaar een branche waar de klappen zo hard zijn aangekomen, de rug weer laten rechten en tegelijkertijd meteen weer de nek uit laten steken als het meest impactvolle marketing- en communicatiemiddel.’

Er deden deze editie 70 top evenementen mee die in een online traject en na online pitches beoordeeld werden door de 17-koppige vakjury. Hieronder de 13 prijswinnaars van de Gouden Giraffe Event Awards 2021, zij kregen de afgelopen dagen allemaal de giraffe op de stoep afgeleverd, waaronder D&B Eventmarketing dat als bureau 2 keer in de categorie Relatie en Community Events (zowel online als fysiek) won.

Categorie Beurzen

TP Vision september online launch event

Opdrachtgever: TP Vision Europe

Bureau: Verwiel – the creative agency

Categorie Congressen & Kennis Events

EUROPEAN MEETINGS & EVENTS CONFERENCE 2019

Opdrachtgever: Meeting Professionals International (MPI)

Inzender: MPI Nederland

Winnaar online / hybride

World Press Freedom Conference (WPFC) 2020

Opdrachtgever: UNESCO & Koninkrijk der Nederlanden - ministerie van Buitenlandse Zaken

Bureau: WORLDFORUM The Hague

Categorie PR & Mediawaarde

Reveal Lightyear One

Opdrachtgever: Atlas Technologies BV / Lightyear

Bureau: Plugged Live Shows

Winnaar online / hybride

Opening Pilgrimjaar Leiden 400

Opdrachtgever: Stuurgroep Leiden400

Inzender: Leiden Marketing

Categorie Brand Events

Brasserie 2050

Opdrachtgever: Rabobank

Inzender: The Food Line-up

Interne Events & Teambuilding

Zorg voor Morgen Festival

Opdrachtgever: Fundis

Inzender: idtv+

Winnaar online / hybride

Eurekaweek

Opdrachtgever: Erasmus Universiteit Rotterdam – CvB

Inzender: BEE-agency

Relatie & Community Events

The Roche Dialogues

Opdrachtgever: Roche

Inzender: D&B Eventmarketing

Winnaar online / hybride

Lely Future Farm Days 2020

Opdrachtgever: Lely

Inzender: D&B Eventmarketing

 

Publieksprijs Creativiteit *

Publieksprijs (pré corona)

Singles Beach Festival

Opdrachtgever + inzender: VillaVibes

Publieksprijs (met COVID-19 restricties)

Project Playground

Opdrachtgever + inzender: Opdrachtgever: Boozed (initiatiefnemer), Sugar City, Sugar City Events, Bazelmans, Hete Peper, Plugged Live Shows, The Fireflies, Evite en overige partners

The Next Generation Award **

Play for Power

Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen

Inzender: ID310 (inmiddels The Groundbreakers)

* Ruim 8000 mensen brachten hun stem uit. Er was dit jaar zowel een prijs voor creativiteit binnen de RIVM-maatregelen als daarvoor. Singles Beacht Festival kreeg 13 procent van de stemmen voor de organisatie van een festival binnen de single-markt. Project Playground kreeg 11 procent van de stemmen.

** In de jury van The Next Generation award zitten 17 studenten van HU, HKU, HAN en Tio.

Special Mentions

Voor het eerst sinds jaren heeft de Gouden Giraffe jury naast het bekronen van de prijswinnaars ook 3 special mentions benoemd. Die eervolle vermeldingen zijn alle drie voor evenementen die volgens de organisatie in de pandemie van grote waarde zijn geweest voor het op de kaart zetten en uitdragen van de eventbranche.

Casenaam: LIVE AGAIN!

Opdrachtgever: o.a. Smith Communicatie, Fokker Terminal, Mood4Food

Inzender: Smith Communicatie

Casenaam: Code Rood

Opdrachtgever: Eventplatform

Inzender: Eventplatform

Casenaam: NXTMICE - State of the industry

Opdrachtgever: Postillion Hotels

Inzender: Postillion Hotels

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken