Horeca en festivals schreeuwen om medewerkers

Horeca en festivals schreeuwen om medewerkers
  • B2b
  • 7 jul 2021 @ 11:07
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De festivalzomer heeft hulp nodig: evenementenorganisatie ID&T heeft deze zomer duizenden banen beschikbaar. Niet alleen de horecabedrijven, maar ook evenementenorganisaties kampen met een groot tekort aan medewerkers.

Nu het startschot voor de Nederlandse festivalzomer 2021 officiëel is gegeven, kunnen evenementenorganisaties zoals ID&T niet wachten om eindelijk weer bezoekers te mogen ontvangen op evenementen zoals Mysteryland, Milkshake, Decibel Outdoor, Vunzige Deuntjes festival en meer. Om muziekliefhebbers de tijd van hun leven te kunnen geven op één van de ruim 70 evenementen die onder hun noemer vallen, hoopt ID&T ook deze zomer weer te kunnen rekenen op hulp van duizenden uitzendkrachten, freelancers en vrijwilligers.

In het afgelopen jaar, waarin het organiseren van grootschalige evenementen wegens corona geen mogelijkheid was, kozen veel tijdelijke krachten voor de zekerheid van een baan buiten de evenementenbranche.

Zo gingen velen aan de slag in de bouw, als coronatester of ‘prikker’ bij de GGD of vonden zij een andere manier om inkomen te genereren. Nu evenementen weer toegestaan zijn, blijkt er een groot tekort aan onder andere festivalbouwers, beveiligers, schoonmakers, horecamedewerkers, verkeersregelaars en hulpverleners die willen werken op evenementen.

Eerder dit jaar kon de organisatie al rekenen op hulp van honderden krachten tijdens de Fieldlab testevents die in samenwerking met Mojo werden georganiseerd in de Ziggo Dome en op het evenemententerrein in Biddinghuizen. In 2019 werden circa 47 duizend tijdelijke functies op de evenementen van ID&T ingevuld door externe krachten. ‘We zijn ontzettend blij dat we na anderhalf jaar stil staan weer mogen, de branche heeft er zwaar onder geleden en er heeft een behoorlijke kaalslag plaatsgevonden. We hopen dat we met deze oproep mensen bereiken die zich graag bij ons team willen voegen en samen met onze bezoekers de zomer te vieren,’ aldus Rosanne Janmaat, COO van ID&T.

Voor de werving is een speciale website geopend deleukstezomerbaan.nl

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken