Merken steunen campagne Accept to Enter
- B2b
- 30 jul 2021 @ 16:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jul 2021 @ 16:39
- Sjaak Hoogkamer
Binnenkort stemmen de Eerste en Tweede Kamer om een verbod op discriminatie op grond van seksuele gerichtheid toe te voegen aan de Grondwet. Daarom starten Nederlandse merken en organisaties (waaronder GroenLinks, Mojo Concerts, Start People en Holland Casino) tijdens de Pride Week van 31 juli t/m 8 augustus 2021 de Accept to Enter campagne.
Inmiddels haken ook veel bureaus aan bij het initiatief zoals Go Spooky, Dentsu, Boomerang, de Haaien, Ace, Het PR bureau en Validators.
Door de Accept to Enter pop-up op hun websites te implementeren vragen zij aandacht voor dit belangrijke onderwerp onder een breed publiek. Websitebezoekers krijgen namelijk de mogelijkheid om via de accept to enter pop-up aan te geven dat discriminatie, in welke vorm dan ook, niet getolereerd wordt.
Nederlanders onwetend over gelijke rechten als grondrecht
Nederlanders zijn zich er weinig van bewust dat deze rechten niet verankerd zijn in de Grondwet. Maar liefst 62% is hier niet van op de hoogte. Bovendien vindt driekwart (74%) dat dit grondrecht wettelijk moet worden vastgelegd. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard Direct onder ruim 1.200 Nederlanders. De strijd om gelijke rechten is van essentieel belang omdat geen enkele andere wet met de Grondwet in strijd mag zijn. Alleen zo kunnen de verworven rechten waar de LGTBQIA+ gemeenschap hard voor heeft gestreden, zoals het huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht, voor altijd worden beschermd.
20 jaar lange strijd
Anne Stokvis, initiatiefnemer Accept to Enter en hoofdredacteur N=Content/N=5: ‘Pride gaat niet over merken, maar over mensenrechten. Rechten die zelfs in onze eigen Grondwet nog niet goed vastliggen. Met Accept to Enter willen we iedere organisatie oproepen om ook echt iets te betekenen in die bewustwording. Met deze campagne staan we massaal achter COC Nederland en zetten we al onze platforms in om de politiek te laten weten dat er wat ons betreft maar één antwoord mogelijk is: Accept.’ De resultaten van de campagne worden na afloop door Accept to Enter aangeboden aan COC Nederland om hen te sterken in de strijd richting de politiek.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing