Southfields en EndemolShine Sport bundelen krachten
- B2b
- 26 jul 2021 @ 14:03
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - ZakelijkMediabureau
- 26 jul 2021 @ 14:03
- Ryan Baij
Banijay Benelux verkrijgt een meerderheidsbelang in sportproducent Southfields en breidt daarmee zijn sportportfolio uit. De sportdivisie van Banijay Benelux, EndemolShine Sport en Southfields bundelen de krachten en fuseren.
De samenvoeging gaat verder onder de naam van Southfields. De huidige directie van Southfields, onder leiding van Ernst Veldkamp (Algemeen Directeur), Arthur Zuijderwijk (Director Business Development) en Emiel Gobes (Production Director), blijft verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering.
Peter Lubbers, CEO Banijay Benelux, over de fusie: ‘Door de twee sterkste sportproductiemerken in Nederland te bundelen, wordt de omarming van sport en entertainment binnen het nieuwe Southfields bekrachtigd en zijn we nog beter in staat de markt kwalitatief te bedienen met sportcontent in de breedste zin van het woord. Van voetbal, wielrennen en Formule 1 tot hockey, volleybal en basketbal. Het is onze ambitie om met dit complete sportportfolio nadrukkelijk aanwezig te zijn op de verschillende Nederlandse tv-zenders en OTT platforms.’
Ernst Veldkamp, Algemeen Directeur Southfields ziet ook veel meerwaarde in de fusie: ‘In deze nieuwe vorm blijft Southfields zich onverminderd richten op sportverslaggeving, wedstrijdregistraties, talkshows, sportgerelateerde formats en sportdocumentaires. Als onderdeel van Banijay Benelux, met zijn (internationale) netwerk en uitmuntende creativiteit en staat van dienst, biedt de fusie met EndemolShine Sport ons meer mogelijkheden voor de toekomst. Dit gecombineerd met onze drive, ondernemende aanpak en onze getalenteerde en gepassioneerde medewerkers, verwachten wij verder te kunnen doorgroeien en onze klanten nog beter te kunnen bedienen. Wij kijken enorm uit naar de integratie en de mogelijkheden die dit gaat bieden.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing