[interview] 'Nee leren zeggen tegen werk dat niet helemaal in ons straatje past'
- B2b
- 7 okt 2021 @ 10:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 okt 2021 @ 10:00
- Michiel van Zaane
Muziek zoeken die écht bij de klant past, dat is de taak die Sizzer Amsterdam met liefde op zich neemt. Operational/brand manager Dion Holla legt uit wat er bij komt kijken. Af en toe ‘nee’ zeggen hoort daar ook bij.
Wat doet Sizzer precies?
Je kent misschien de Heineken-commercials uit de covid-periode of de award winnende Diesel-campagnes? Daar maken wij de muziek voor. Als music agency bieden we Search, Bespoke en Licensing aan voor bureaus en merken.
Hoeveel creatieve vrijheid krijgen jullie?
Je kunt je afvragen hoe belangrijk dit uiteindelijk is. Het gaat ons vooral om het samenwerken. Als het inhoudt dat wij creatieve vrijheid moeten nemen, dan doen we dat. Als de klant een specifiek nummer in gedachten heeft, dan denken we mee in het proces en regelen wij dat het er komt. Er wordt vaak gesproken over volledige creatieve vrijheid, maar in de praktijk zie je toch dat kaders goed werken. Bij volledige vrijheid sla je sneller de plank mis. Vooruit denken en risico durven nemen binnen een bepaald kader vraagt vaak om meer creativiteit. Uiteindelijk werk je natuurlijk met een bepaald type opdrachtgever. Dit zie je ook aan onze klandizie. Wij hanteren een bepaalde stijl of een bepaald handschrift, niet voor iedereen geschikt. Juist daarom worden wij gebeld voor specifieke opdrachten. Nee leren zeggen tegen werk dat niet helemaal in ons straatje past, zorgt er uiteindelijk voor dat de volgende klus vaak perfect past. Onder de streep draait het allemaal om samenwerking, elkaar helpen.
Wat onderscheidt jullie van je concurrentie?
Je moet in onze branche geen consultant willen zijn, in essentie gaat het om de collaboratie. Op dit front hebben we als Sizzer een unieke positie. We draaien al jaren mee in de industrie en deze ervaring steunt ons enorm in het werkproces. We claimen zo nu en dan de creatieve outcast-positie, een stukje panache, uiteraard zonder de vreemde eend in de bijt te zijn. Vanuit deze positie regelen we het gewoon, dit wordt enorm gewaardeerd.
Is er verschil tussen de manier van werken in Nederland en in het buitenland?
Elk land werkt uiteraard anders: Italië gaat het snelst, de VS brengt de grootste klussen en Duitsland is het meest stabiel. Hiervoor moet je de juiste mensen in dienst hebben en met een beetje geluk de balans weten te bewaren.
De awards gaan vaak naar de grote partijen en jullie staan alleen op de aftiteling; hoe voelt dat?
Het is wellicht ietwat minder egostrelend, maar zoals eerder gezegd betekent samenwerking alles voor ons. We zijn onderdeel van een groter project of proces en zien dit als fair play. Hierbinnen kiezen we er wel voor vaker zelf werk in te sturen bij specifieke muziekcategorieën. Dit heeft afgelopen jaar tot veel succes geleid, waaronder betrokkenheid bij 21 Leeuwen in Cannes en daar zijn we trots op.
Hoe groot is jullie invloed in de marketingwereld?
Zonder ons had de marketingwereld ook bestaan, we pretenderen niet de as van het geheel te zijn. We kunnen echter zeker stellen dat we binnen de industrie meer dan op prijs worden gesteld en veel mensen blij zijn met het bestaan van Sizzer. Dit uit zich door de mooie projecten waarop we mogen werken.
Expertise: Search, bespoke, licensing & vault
Ambitie: ‘Sizzer is waar het beste werk gemaakt wordt, op wereldniveau’
Aantal fte: ‘Het voelt als 10.000, maar dan door een klein team’
Standplaats: Amsterdam en Berlijn
Klanten: Creative agencies en preferred supplier voor Heineken
Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 16, 2021, met als thema 'Ode aan de makers'.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing