[NMD 21] Van Hartesveldt: ‘Het is belangrijk steeds meer waarde te hechten aan first part data’

[NMD 21] Van Hartesveldt: ‘Het is belangrijk steeds meer waarde te hechten aan first part data’
  • B2b
  • 7 sep 2021 @ 12:25
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Nima Marketing DayMarketingKennissessie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Arjan van Hartesveldt van teamITG is één van de sprekers en de titel van zijn sessie luidt: First party data: de kracht van je eigen data. Een korte introductie.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Het spreken op de NIMA Marketing Day biedt mijzelf en Team ITG de mogelijkheid om in contact te zijn met ontzettend gemotiveerde en gepassioneerde marketing professionals. We vinden het te gek om met onze 20 jaar ervaring onze kennis te delen en op deze manier bij te dragen aan een nog mooiere toekomst van ons vakgebied.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Het topic van de afgelopen maanden was toch wel privacy, met de Cookieless Era aankondiging door Google en het nieuws van Apple over de Privacy Update. Waar in het begin nog veel onzekerheden waren is dat nu vooral omgeslagen naar het zien van kansen. Inmiddels zijn we er van bewust dat het belangrijker is dan ooit om een First Party Data strategie te hebben.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Wij zagen natuurlijk dat veel van onze klanten en partners, net als wij, thuis gingen werken. Daardoor werd face-to-face contact lastiger. We moesten kijken naar hoe wij onze doelgroep  wel konden bereiken, daardoor zijn we noodzakelijk innovatief geweest. We zijn naast persoonlijk en telefonisch contact zijn we nog meer gaan inzetten op e-mail marketing, webinars en succesvolle online events (ITG Connect) waardoor we gelukkig alsnog honderden marketeers konden inspireren. We zijn altijd heel mensgericht geweest. Dit geldt zowel voor klanten en partners als voor ons eigen team. Well-being staat bij ons hoog in het vaandel. Zo hadden onze mensen toegang tot coaches, organiseerde we ieder kwartaal een online bijeenkomst en deden we er alles aan om deze crisis zo comfortabel als mogelijk te maken voor onze werknemers.  

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Een samenkomst bij NMD betekent samenkomen met heel veel inspirerende en innovatieve marketeers. De kans om echt face-to-face te netwerken en elkaar als collega’s te inspireren; vooral in tijden als deze, is dat cruciaal voor de markt. 

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Nu de manier waarop we data verzamelen verandert, is het belangrijker dan ooit om alles uit onze owned kanalen te halen en first party data te verzamelen. Het is belangrijk steeds meer waarde te hechten aan first part data. Door het inzetten van E-mail Marketing op de juiste manier, kun je jouw database uitbreiden en up-to-date houden met eigen data.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Dat investeren in je eigen database echt loont. Bedrijven die data gestuurde marketing toepassen hebben een grotere kans om voorsprong te nemen op de concurrentie en daarmee de winstgevendheid te vergroten.

Maak ook kennis met enkele andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Ed Borsboom en Rob Revet van Mark Stronger
Mariska van de Wiel en Timo Fleer van Zeo
Sander van Herpen van T-Mobile
Steven Lubbers van Traffic Today
Ronald Jansen van Mark Stronger
Sander van Duijn van StoryDiggers en Luuk Donderwinkel van K3
Thea van Unen en Stijn Bartelink van Enviu
Patricia Verhoelst van Ipsos en Jan Zwang van VodafoneZiggo
Jori van de Spijker van DVJ Insights
Karel Zwaan van Merkster
Willemijn van Hussen en Niels de Jong van Tambr
Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'
Laurens Miedema van Gamma
Helma Verdaat van Sidekix
Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
Cas Biesta van Ajax
Rajiv Laigsingh van Bringly
Pieter Kopmels van DSM
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van Hak
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken