DNA / LTB start eerste IT- en techmarketing Centre of Expertise Nederland
- B2b
- 7 okt 2021 @ 10:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 okt 2021 @ 10:19
- Michiel van Zaane
Marketingbureau DNA \ LTB ontwikkelt als eerste in Nederland een Centre of Expertise voor IT- en techmarketing. Door middel van onderzoek onder CMO’s en marketingmanagers analyseert het Centre of Expertise waar de kennishiaten zitten.
Het Centre of Expertise heeft als doel de laatste ontwikkelingen in de IT- en techmarketing te spotten, door te vertalen in kansen en te adviseren hoe je als organisatie daarop kunt inspelen. Het richt zich op het uitvoeren van structurele klantinterviews en het lanceren van een jaarlijkse IT- en tech-barometer met inzichten over het bereiken en engagen van IT-beslissers. Daarnaast lanceert het Centre of Expertise een online kennisplatform over de laatste ontwikkelingen en best practices in de marketing wat betreft de IT- en techsector. Recent aangestelde Head of Marketing Insights Sabine Blom leidt deze nieuwe fase. ‘Nu de wereld grotendeels terug naar het oude gaat, merken we dat er weer meer mogelijk is maar dat er ook een sterke behoefte is aan nieuwe ideeën en inzichten. Denk aan onderwerpen als: wat wil een CIO lezen? Zijn techies te porren voor gamification? En moeten we weer evenementen gaan doen? Om concreet antwoord te geven op deze vragen, zal het Centre of Expertise zich focussen op onderzoek onder IT-beslissers en best marketing practices’, aldus Sabine Blom.
Versmelting b2c- en b2b-marketing
Ook onderzoekt het Centre of Expertise de effecten van de veranderingen in het dynamische marketinglandschap, waarbij invloeden van de consumentenmarketing op b2b-marketing centraal staan. Blom: ‘Ik heb meer dan tien jaar ervaring in de consumentenmarketing, een branche waarin het tempo en de concurrentie heel hoog is. B2b-marketing kan in mijn optiek veel leren van consumentenmarketing. Zakelijke beslissingsnemers zijn immers gewoon mensen en consumenten – en die zijn niet volledig rationeel. Als jouw doelgroep je merk niet kent of er negatieve associaties bij heeft, zal een leadgeneratie campagne niet optimaal werken. Het is daarom van belang je niet blind te staren op leadgeneratie en eerst te checken of de basis van je merk en product wel in orde zijn. Het meten van je merk, de positionering en of deze aansluit op de behoefte van de klant wordt nog weleens vergeten in b2b.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing