Nominaties Literatuurprijs: digitale transformatie en strategie
- B2b
- 7 okt 2021 @ 13:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 okt 2021 @ 13:18
- Sjaak Hoogkamer
Er zijn dit jaar 9 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. Nieuw zijn de PIM Marketing Literatuur Prijs boekclubs. Onder leiding van een jurylid bespreken geïnteresseerde marketeers een van de genomineerde boeken. De (online) boekclubs vinden plaats op 26 oktober, 3 en 4 november a.s.
Dit zijn de 9 nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 in alfabetische titelvolgorde:
• Act Human - Waarom succesvolle organisaties investeren in langdurige relaties, Karel Demeester (LannooCampus)
• Bouw een succesvolle online marktplaats - handboek voor entrepreneurs en intrapreneurs, Wout Withagen, Joost Gielen (Boom)
• Business Model Shifts, Patrick van der Pijl (Boom)
• De strategie van de kreeft - bouw aan echte vernieuwing, Yousri Mandour (Van Duuren)
• Impact door Innovatie - praktisch handboek om juist nu te vernieuwen, Annelies Huisingh
(Van Duuren)
• Marktonderzoekdesign - door de boom het bos zien, Iris van Hest (Boom)
• Uit het transformatiemoeras - de 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden, Menno Lanting (Business Contact)
• Why winners give it all - waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt, Ed Stibbe (Van Duuren)
• Zoonotic - de formule voor een extreem succesvolle virale businessstrategie, Carole Lamarque (LannooCampus)
Om voor een nominatie in aanmerking te komen, dient een boek te zijn uitgebracht in het Nederlandse taalgebied binnen de periode van oktober 2020 tot en met september 2021. Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een impactvolle waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.
Digitale transformatie en strategie
Dit jaar zijn er veel boeken verschenen die aandacht besteden aan digitale transformatie en strategie. Genomineerde titels als 'Zoonotic', 'Uit het transformatiemoeras', 'Business model shifts', 'De strategie van de kreeft' en 'Act human' bewijzen dat.
Juryvoorzitter Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School): ‘Marketeers zijn de afgelopen jaren geconfronteerd met drastische veranderingen in het zoek- en koopgedrag. COVID-19 heeft het digitale transformatieproces enorm versneld. Niet alleen binnen B2C, maar met name binnen B2B zijn hele grote verschuivingen gaande die zowel kansen als bedreigingen opleveren. Het is voor marketeers belangrijker dan ooit om het voortouw te nemen in de digitale transformatie.’
Vorig jaar was er volgens Molenaar juist bovengemiddelde focus op merken en de jaren ervoor veel aandacht voor digitale marketing. ‘Inmiddels zijn er veel goede boeken over deze onderwerpen verschenen. Ik zie in de Engelstalige marketingliteratuur meer aandacht voor B2B. Het zou mooi zijn als Nederlandstalige auteurs zich ook wat meer hierop zouden richten. Hier is veel behoefte aan.’
25 november: negen boeken op één avond
Op donderdag 25 november presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 evenement dat bij nhow Amsterdam RAI plaatsvindt. De avond is bedoeld om in een kort tijdsbestek vernieuwende inzichten op te doen en kennis te maken met de auteurs. Aan het eind van de avond maakt de jury bekend wie de winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 is. Het interactieve evenement met kennissessies, prijsuitreiking en netwerkmomenten is van 17:30 uur tot 21:15 uur. Aanmelden kan via www.pimonline.nl/marketingliteratuurprijs.
Jury PIM Marketing Literatuur Prijs 2021
Voorzitter van de jury is Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De overige juryleden, in alfabetische volgorde van voornaam, zijn:
• Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM
• Barbara Deleersnyder, hoogleraar marketing Tilburg University
• Brecht Janssen, senior adviseur LVWB Fundraising
• Egbert Jan van Bel, auteur en adviseur
• Eveline van Zeeland, auteur en winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
• Frank van Delft, directeur CIM7
• Jeanine Dijkhuis, eigenaar van Kies! Marketing, namens het Netwerk van Register Marketeers
• Louise Doorn, founder & CEO van HelloMaas
• Max Kohnstamm, beleidsmedewerker Life Skills en gepassioneerd volger van de ontwikkelingen in het marketingvakgebied
• Monique Brand Flu, programmamanager service development Buma/Stemra en adviseur customer excellence
• Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie
• Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam
• Shira Winterkamp, partner Marketing Queens
Aanmelden voor een boekclub kan via www.pimonline.nl.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing