BvA onderstreept inzet diversiteit en inclusie in marketing

BvA onderstreept inzet diversiteit en inclusie in marketing
  • B2b
  • 24 nov 2021 @ 09:25
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Zakelijk

BvA blijft zich inzetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing. Dat werd bevestigd met het ondertekenen van het Sociaal Economische Raad (SER) Charter Diversiteit door alle BvA-bestuursleden.

Het SER Charter Diversiteit richt zich op het vergroten van meerdere dimensies van diversiteit: arbeidsvermogen, etnisch-culturele diversiteit, gender, leeftijd en LHBTI+. Bedrijven en organisaties die het Charter Diversiteit tekenen, leggen hierin concrete doelen vast die ze op dit gebied willen bereiken.

De BvA richt een Taskforce D(iversiteit)&I(nclusie) op, waarin oplossingen worden aangedragen voor het ontwikkelen op dit overwerp. De oplossingen zijn gericht op:
- Het integreren van diversiteit en inclusie in het marketingbeleid van organisaties: van eerste conceptontwikkelingen tot teksten op de productverpakking en in reclame-uitingen.
- Het vergroten van diversiteit en inclusie van marketingteams. Dit leidt tot beter begrip van diverse doelgroepen en het meer geloofwaardig kunnen inspelen op klantbehoeften.

Nathalie Lam, head of global sponsorship and lead diversity & inclusion marketing transformation bij Philips en tevens voorzitter Taskforce D&I, zegt: ‘Het is goed dat de doelen van de Taskforce nu ook zijn vastgelegd in dit charter. Dat is een extra balans om deze doelen snel te behalen, zodat we BvA-leden nog beter kunnen ondersteunen bij dit uitdagende, maar belangrijke thema.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken