BvA onderstreept inzet diversiteit en inclusie in marketing
- 24 nov 2021 @ 09:25
- Ryan Baij
BvA blijft zich inzetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing. Dat werd bevestigd met het ondertekenen van het Sociaal Economische Raad (SER) Charter Diversiteit door alle BvA-bestuursleden.
Het SER Charter Diversiteit richt zich op het vergroten van meerdere dimensies van diversiteit: arbeidsvermogen, etnisch-culturele diversiteit, gender, leeftijd en LHBTI+. Bedrijven en organisaties die het Charter Diversiteit tekenen, leggen hierin concrete doelen vast die ze op dit gebied willen bereiken.
De BvA richt een Taskforce D(iversiteit)&I(nclusie) op, waarin oplossingen worden aangedragen voor het ontwikkelen op dit overwerp. De oplossingen zijn gericht op:
- Het integreren van diversiteit en inclusie in het marketingbeleid van organisaties: van eerste conceptontwikkelingen tot teksten op de productverpakking en in reclame-uitingen.
- Het vergroten van diversiteit en inclusie van marketingteams. Dit leidt tot beter begrip van diverse doelgroepen en het meer geloofwaardig kunnen inspelen op klantbehoeften.
Nathalie Lam, head of global sponsorship and lead diversity & inclusion marketing transformation bij Philips en tevens voorzitter Taskforce D&I, zegt: ‘Het is goed dat de doelen van de Taskforce nu ook zijn vastgelegd in dit charter. Dat is een extra balans om deze doelen snel te behalen, zodat we BvA-leden nog beter kunnen ondersteunen bij dit uitdagende, maar belangrijke thema.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing