[column] Waarom aarzelen Belgen zo lang om een bestelling te plaatsen?
- B2b
- 23 dec 2021 @ 08:14
- Link
-
Eric Lippens
Conversie Expert
Vraaghetdebelg.nl - Geen tag
- 23 dec 2021 @ 08:14
- Eric Lippens
Wist je dat Belgen gemiddeld negentien keer op een website terugkomen alvorens ze iets kopen? Dit blijkt uit een Google-onderzoek van 2019. Van de Belgische bevolking doet gemiddeld 7/10 een online aankoop; in Nederland is dat gemiddeld 9/10. Ook al lijkt het niet zo simpel, toch zijn er verschillende manieren om de Belg te overtuigen.
Informeer
Belgen houden van zekerheid. Eerst willen ze meer weten over het product of de dienst. Daarna verlaten ze de website en zullen ze nog een aantal keer terugkeren, ze gaan producten en diensten vergelijken. Pas als ze zeker zijn gaan ze over tot aankoop.
Vertel
Belgen houden niet van die typische verkooppraatjes. Dit gedrag is te pusherig voor ons. Doe daarom aan storytelling, vertel waarom jouw product of dienst het beste is. En welke behoeften van de klant dit kan bevredigen.
Geef vertrouwen
Vertrouwen opwekken bij de Belg doe je niet in één dag. Hier zijn vaak meerdere contactmomenten voor nodig. Maar wanneer het vertrouwen er is, dan is de Belg een waardevolle klant. Hoe werkt dit dan online? Zorg er vooral voor dat je een veilige website hebt zodat de gegevens altijd beschermd zijn. Tip: zet op de website reviews van andere klanten, dit creëert vertrouwen.
Zorg voor structuur
Zorg ervoor dat structuur van je website logisch en makkelijk te begrijpen is. Als de Belg 100 keer moet zoeken op een website alvorens hij iets vindt dan zal hij deze website niet snel opnieuw bezoeken.
Clickpaths & flows
Maak je clickpaths op een correcte manier. In Nederland neemt men liever de kortste weg naar het salesgebeuren, terwijl je in België soms een stapje terug moet nemen of een extra pagina moet toevoegen om het concept uit te leggen en Belgen te overtuigen; zeker bij een totaal nieuw concept. Pas je flows aan de structuur van je website aan. Wat als een Belgische consument klikt op deze pagina? Welke andere pagina’s moeten dan volgen?
-
Eric Lippens
- Werkt bij: Vraaghetdebelg.nl
- Functie: Conversie Expert
- Website:https://www.vraaghetdebelg.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing