Lexus betrouwbaarste automerk
- B2b
- 21 jan 2022 @ 09:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 jan 2022 @ 09:22
- Sjaak Hoogkamer
Lexus komt als betrouwbaarste automerk naar voren in een grootschalig onderzoek van de Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop. Ook in de twee vorige edities (2020 en 2018) won Lexus het consumentenonderzoek.
Voor het onderzoek is aan auto-eigenaren in vijf landen (België, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal) gevraagd wat de afgelopen jaren aan hun auto mankeerde. Test Aankoop kreeg antwoord van 60.000 auto-eigenaren.
Problemen
Uit alle feedback blijkt volgens Lexus dat het automerk met de minste problemen is. 6% van de bestuurders moest in de garantieperiode terug naar de garage vanwege een defect, het laagste percentage aldus Lexus van alle automerken (36 in totaal) die in het betrouwbaarheids- en klanttevredenheidsonderzoek voorkomen.
Ook op het gebied van klanttevredenheid scoort Lexus hoger dan nagenoeg alle andere automerken uit het onderzoek. De tevredenheidsscore van Lexus bedraagt 89 punten en daarmee staat Lexus stevig in de top drie.
USA
Ook uit het betrouwbaarheidsonderzoek van het gerenommeerde Amerikaanse onderzoekinstituut J.D. Power uit februari 2021 blijkt Lexus het betrouwbaarst. Dit onderzoek stelt het aantal door consumenten gemelde problemen met hun auto vast in het derde jaar van eigendom. In de laatste tien jaar is Lexus negen keer het betrouwbaarste automerk.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing