Nederlandse Loterij: meerderheidsbelang in Lotify

Nederlandse Loterij: meerderheidsbelang in Lotify
  • B2b
  • 14 jan 2022 @ 10:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nederlandse Loterij neemt een meerderheidsbelang in Lotify, een digitaal platform voor het organiseren van fondsenwervende loterijen en winacties.

Lotify biedt loterijen en promotionele winacties en faciliteert alles op het gebied van wet- en regelgeving, techniek, de uitgifte van lotnummers, de loterijtrekking, deelnemerscommunicatie, incasso’s en uitbetalingen.

Nederlandse Loterij ondersteunt haar beneficianten niet alleen met de jaarlijkse afdracht, maar kan dankzij de samenwerking met Lotify hen nu ook helpen met het faciliteren van een eigen loterij of promotioneel kansspel. In 2019 heeft Nederlandse Loterij al een succesvolle pilot uitgevoerd met het platform.

Een eigen loterij is voor sportbonden, -verenigingen en goede doelen een interessante manier om meer fondsen te werven

Niels Onkenhout, CEO van Nederlandse Loterij: ‘Bij veel sportclubs en goede doelen staan de inkomsten onder druk. Een eigen loterij is voor sportbonden, -verenigingen en goede doelen een interessante manier om meer fondsen te werven, maar zij missen soms de kennis, middelen en mankracht om een eigen fondsenwervende loterij of winactie efficiënt te organiseren. Nederlandse Loterij kan vanaf nu daarbij helpen en draagt zo bij aan de regulering van vaak lokale initiatieven. Dat sluit naadloos aan bij onze rol als uitvoerder van het Nederlandse kansspelbeleid.’

Guy van Iperen, CEO van Lotify: ‘Sinds wij Lotify zijn gestart is de drijfveer voor ons: sociaal impact maken. Door de samenwerking met Nederlandse Loterij voegen wij bijna 300 jaar ervaring met kansspelen toe aan Lotify. Op deze manier kunnen we nog meer organisaties bereiken om op een verantwoorde wijze loterijen en winacties te organiseren en om daarmee nog meer impact te maken.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken