KEYNOTE NMD 2022: Wat werkt wel en wat werkt niet als we willen veranderen?
- B2b
- 7 jun 2022 @ 15:26
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Marketing
- 7 jun 2022 @ 15:26
- Michiel van Zaane
In een humoristische keynote gaat filosoof en cabaretier Paul Smit in op diverse aspecten van menselijk gedrag en de werking van ons brein. Zijn verhaal bevat de nieuwste inzichten. Daarmee belooft de openingskeynote van Nima Marketing Day 2022 vermakelijk én leerzaam te worden. Een korte kennismaking.
Het menselijke brein is eigenlijk een buitengewoon krachtige computer met een verwerkingssnelheid van 11,2 miljoen bits per seconde. Het bewuste, rationele gedeelte van het brein werkt maar met 60 bits en aan de hand van dat verschil laat Smit zien dat ons brein veel minder rationeel werkt dan wij denken en misschien wel willen. Met een aantal verrassende en hilarische voorbeelden zien we dat ons brein tot fantastische prestaties in staat is, maar of dat allemaal zo logisch en bewust gaat als wij denken is zeer de vraag. Smit gaat in op de processen binnen een organisatie en bespreekt daarbij thema’s als samenwerking, innovatie, beïnvloeding en verandering.
Over Paul Smit
Smit studeerde af op ‘de evolutie van het menselijk bewustzijn’ en schreef diverse boeken over filosofie, psychologie en neurowetenschap. Hiervoor werkt hij onder anderen samen met neurowetenschapper Ayca Szapora op het gebied van hersenonderzoek aan de universiteiten Leiden en Dresden.
Hét marketingfestival voor en door marketeers
Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing