PostNL draagt diversiteits- en inclusie-onderzoek over aan Ipsos
- B2b
- 10 jun 2022 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 jun 2022 @ 13:00
- Michiel van Zaane
PostNL doet al een aantal jaar onderzoek naar diversiteit- en inclusie onder zijn medewerkers, de Diversiteitsindex. PostNL en marktonderzoeksbureau Ipsos hebben een overeenkomst getekend, waardoor Ipsos het onderzoek in de markt gaat zetten zodat ook andere organisaties hier mee aan de slag kunnen.
De Diversiteitsindex, ontwikkeld door PostNL, geeft inzicht in de mate waarin collega´s zich geaccepteerd voelen en gelijke kansen krijgen. Daarbij gaat het om gelijke kansen voor collega’s van verschillende genderidentiteiten, van alle leeftijden, uit alle culturen, LHBTIQ+ collega’s en collega´s met afstand tot de arbeidsmarkt. Dit maakt het onderzoek uniek, omdat het door de privacywetgeving lastig is om unieke persoonlijkheidskenmerken uit te vragen zoals etniciteit of seksuele geaardheid. Daarom zijn er strikte afspraken gemaakt over de vertrouwelijkheid, de grondslag en de veilige wijze waarop data opgeslagen wordt en ook weer vernietigd.
Het onderzoek kan ook vervelende situaties en ongewenst gedrag op de werkvloer naar boven brengen. Denk aan medewerkers die te maken krijgen met pesten, uitsluiting of intimidatie. Hiermee kan de organisatie actief aan de slag.
Inclusiever
Herna Verhagen, CEO van PostNL: ‘Als PostNL willen we een afspiegeling zijn van de samenleving. Dat kan alleen als iedereen zich welkom én veilig voelt binnen ons bedrijf. Als een van de eerste bedrijven in Nederland hebben we een eigen Diversiteitsindex ontwikkeld waarmee we grote stappen hebben gezet in het creëren van een sociaal veilige bedrijfscultuur en het bieden van gelijke kansen. Omdat veel organisaties interesse hadden voor onze index, dragen we de methodiek over aan Ipsos.’
Daan Versteeg, directeur Ipsos Nederland: ‘In ons dagelijks werk proberen we een waarheidsgetrouw beeld van mens en maatschappij te schetsen. Het thema van diversiteit en inclusie houdt ons als wereldwijd onderzoeksbureau bezig. We zijn trots om samen met PostNL te werken aan de totstandkoming van een breed gedragen Diversiteitsindex, waarmee organisaties meer inzicht krijgen in de problematiek rondom dit belangrijke thema. Met behulp van ons benchmarkonderzoek kunnen deelnemende organisaties zich vervolgens onderling vergelijken, en onderzoeken hoe ze zich kunnen verbeteren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing