Rappend naar De Mandemakers Groep
- B2b
- 17 nov 2022 @ 09:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 nov 2022 @ 09:45
- Sjaak Hoogkamer
In de zoektocht naar nieuwe medewerkers in de start van hun carrière zoekt De Mandemakers Groep hulp bij rapper Pjotr.
De Nederlandse rapper brengt niet alleen zijn nieuwste nummer ‘Ik moet gaan’ uit, maar geeft ook meteen het startsein voor de wervingscampagne van de woonretailer.
Pjotr gaat onder andere klanten die een keuken, badkamer of meubelen gekocht hebben, verrassen met een bezoek. In het nummer en de campagne spoort Pjotr zijn fans aan om mooie ervaringen op te doen, een leuke nieuwe baan te ontdekken en ervoor te gaan.
Directeur HR Jan Strik helpt al jaren jonge mensen aan een nieuwe job bij De Mandemakers groep en ziet ze regelmatig binnen het bedrijf doorgroeien: ‘
Jongeren worden vandaag de dag overspoeld met wervingsboodschappen. Het is dus van belang om deze doelgroep op de juiste manier te benaderen.
Wat vinden jongeren belangrijk in een (bij)baan en waar zijn ze te vinden?’ Uit marktonderzoek blijkt volgens Strik dat jongeren waarde hechten aan duidelijke communicatie. De concrete voordelen om ergens te solliciteren moeten direct helder zijn. Wat levert het mij op? Daarnaast voelen ze zich eerder aangesproken door actuele influencers die hun taal spreken en de lifestyle begrijpen.
Rapper Pjotr heeft veel 18-25-jarige fans en dat is precies de doelgroep van de jobcrafting-campagne van De Mandemakers Groep.
In de campagne zien we Pjotr samen met medewerkers van De Mandemakers Groep en horen we uiteraard het nieuwe nummer van Pjotr. ‘Ik ben een paar dagen mee geweest om te zien wat voor banen er eigenlijk allemaal zijn bij zo’n logistieke- en salesorganisatie,’ aldus Pjotr. ‘Zo heb ik met een heftruck gecrost in het magazijn, klanten te woord gestaan én meegereden op de vrachtwagen. Het was echt gezellig en leuk om te doen. Optreden en muziek maken is mijn lust en mijn leven, maar ik kan me goed voorstellen dat je van dit werk ook helemaal gelukkig wordt.’
‘De reactie van Pjotr zien we heel vaak, jongeren hebben vaak geen idee wat we bij De Mandemakers Groep allemaal doen en hoe leuk en intensief onze dagen zijn,’aldus Strik. ‘Op jongere leeftijd weet je vaak niet precies wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt. Binnen ons bedrijf zijn de mogelijkheden zo groot dat we vaak zeggen ‘begin gewoon en dan zien we wel wat bij je past’. Zo bouwen we de carrière van mensen om hen heen’.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing