BouwBeurs zet vakvrouw in spotlight
- B2b
- 23 jan 2023 @ 11:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 jan 2023 @ 11:28
- Sjaak Hoogkamer
Koninklijke Jaarbeurs introduceert de eerste BouwBeurs Ladies Lunch. Op 8 februari komen vakvrouwen uit de bouw- en installatiesector samen in het zogeheten BouwBeurs Café en delen hun kennis en ervaringen als vrouw in de bouw.
De bouw heeft vrouwen nodig om samen te bouwen aan de toekomst, aldus de BouwBeurs. Daarmee is de lunch volgens de organisatie ‘een must voor alle vrouwen in de bouw, van de vakvrouw die met de werkschoenen op de bouwplaats staat tot de bouwvrouw die op de ladder staat bij mensen thuis.’
Eén van de deelnemers van de Ladies Lunch is loodgieter en TikTok-ster Iris van Liempt: ‘Van kleins af aan had ik al de droom om bouwvakker te worden. Best uniek in de sector die vooral gedomineerd wordt door mannen. Ik vind het super waardevol om vrouwen te leren kennen die hetzelfde doormaken als ik.’
Een andere deelnemer, ook bekend van het NPO-programma Vrouwen die Bouwen, is kraanmachiniste Jessica Bruintjes. ‘Ik vind het belangrijk dat wij bouwvrouwen contact met elkaar krijgen en elkaar steunen. Samen staan we sterk’, aldus Bruintjes.
Van maandag 6 tot vrijdag 10 februari staat Utrecht vijf dagen lang in het teken van innovatie, duurzaamheid, samenwerking en de toekomstbestendigheid van de bouw. Nadat de tweejaarlijkse BouwBeurs in 2021 vanwege corona een keer moest overslaan, is het event dit jaar naar eigen zeggen sterker terug dan ooit.
Joyce van de Hoef, beursmanager BouwBeurs: ‘Diversiteit, inclusie en shared impact, vanuit die gedachte is er nog een wereld te winnen in de bouw. Binnen de sector zijn er grote ambities en daar is samenwerking en verbinding voor nodig. Zo ook met en tussen vrouwen die in de bouw werkzaam zijn.
We merken nog steeds dat de bouw- en installatiesector wordt gedomineerd door mannen en er te weinig aandacht is voor de bouwvrouwen.
We zijn daarom trots dat we vanuit de BouwBeurs voor het eerst uitpakken met de BouwBeurs Ladies Lunch.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing