Onno Seelen vertrekt bij IPG Mediabrands
Na ruim 13 jaar heeft COO Onno Seelen besloten om IPG Mediabrands te verlaten. Als reden voor zijn vertrek geeft hij aan ‘zijn horizon te willen verbreden en dit buiten Mediabrands te doen.’
Nationale Marketing Bechmark: Betere aansturing bureaus loont
Een sterk merk vraagt om topcreativiteit en dat is schaars. Ongeveer driekwart van de bedrijven in Nederland werkt daarom samen met één of meer creatieve bureaus.
Staatsloterij NK Klunen in aantocht ter herinnering aan Elfstedentocht
Precies 27 jaar geleden werd de laatste Elfstedentocht geschaatst en kwamen Henk Angenent en Klasina Seinstra als winnaars over de finish. Al hoewel er nu een periode van vorst aan komt, is er toch genoeg reden voor een ludiek kluun-event.
[Esprix] Esprix geopend voor inzendingen
Esprix (www.esprix.nl) staat weer open voor de beste cases van 2023. In totaal zijn er dertien categorieën met ieder hun eigen jury bestaande uit marketeers, creatieven, producers en strategen. In 2024 zijn er maar liefst 144 juryleden die het ingezonden werk gaan beoordelen op creativiteit en resultaat. De prijs is dan ook bijzonder gewild.
Kathrin Beck van Chocolatemakers: 'Vertel het zoals het is'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Kathrin Beck, Head of Brand Marketing bij Chocolatemakers.
Nieuwjaarsonderzoek: Vrouwen hebben meer moeite hun werkgrenzen te bepalen dan mannen
In opdracht van online pensioenuitvoerder BeFrank – onderdeel van NN Group - deed PanelWizard in december 2023 onderzoek onder ruim 1.000 Nederlanders onderzoek naar hun goede voornemens. Een betere balans tussen werk en privé staat net als vorig jaar op de eerste plaats. Opvallend is ook dat met name vrouwen meer moeite hebben hun werkgrenzen te bepalen.
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam: 'Het is belangrijk dat je van je collega's weet wat hun droom is'
Caroline Receveur is hotelmanager ‘met heel veel liefde voor marketing’ van het nieuw te openen event- en congreshotel Maritim Amsterdam. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. ‘Over tien jaar ben ik nog steeds hotelmanager; dat vind ik echt de allerleukste baan.’
Covercompetitie: We hebben een winnaar...
Cover 1 siert editie 01 2024 van MarketingTribune. Het thema van het eerste nummer van het nieuwe jaar is 'AI in 2024' en daarvoor werden er drie covers gemaakt met de AI-functie van 123RF. Jullie als onze lezers mochten kiezen en alhoewel covers 1 en 3 lange tijd gelijk op gingen, heeft cover 1 de laatste twee dagen voor Kerst een inhaalslag gemaakt en was er geen twijfel mogelijk.
5 trends in online marketing in 2024
Social media die als zoekmachine worden gebruikt en de invloed van generatieve AI op Google search.
Steven Van Belleghem eerste keynote Branded Content Event 2024
De eerste keynotespreker die we kunnen aankondigen voor het Branded Content Event editie 2024 is niemand minder dan Steven Van Belleghem. Steven is een internationale keynotespreker en auteur van uitsluitend bestsellers. Hij heeft al meer dan 1.250 presentaties in 45 verschillende landen gegeven en opent op dinsdag 19 maart 2024 het Branded Content Event.
Edelman benoemt Ilse van Hartevelt tot Energy & Industrials Lead EMEA
Communicatie- en PR-bureau Edelman heeft Ilse van Hartevelt, Corporate Managing Director bij Edelman Amsterdam, benoemt tot Energy & Industrials Lead EMEA op zich. Het bureau heeft binnen de EMEA-regio meer geschoven met het leiderschap.
Exclusieve samenwerking Talpa Network en RetailMedia.One
Talpa Network heeft de handen ineengeslagen met RetailMedia.One. Deze alliantie biedt adverteerders de mogelijkheid om hun campagnes te verspreiden over verschillende platformen, waaronder tv, radio, digitale en printmedia én retail media.
Getir heeft de overname van FreshDirect afgerond
Getir, een pionier op het gebied van snelle (flits) bezorging van boodschappen, heeft FreshDirect overgenomen van Ahold Delhaize. FreshDirect is een in de VS gevestigd online boodschappenbedrijf met een jaaromzet van 650 miljoen dollar.
DOSSIER VERBINDING Interview Cor Molenaar
In een tijd waarin het lijkt alsof er meer media dan consumenten zijn en waarin aandacht van die consument goud waard is, maar ook goud kost, is klantloyaliteit en verbinding met het merk of de winkel van levensbelang. Maar hoe krijg en behoud je die? Volgens Cor Molenaar, econoom en emeritus hoogleraar eMarketing en Distance Selling aan de Erasmus Universiteit, is de verwachting van de consument misschien wel belangrijker dan het product dat hij koopt.
DOSSIER VERBINDING 7 vragen over de naamrevolutie van Odido
T-Mobile en Tele2 zijn gefuseerd en gaan verder onder de naam Odido. Hoe gewaagd is zo’n operatie eigenlijk en gooi je je zorgvuldig opgebouwde merkbekendheid niet te grabbel? Er is al veel over gezegd en geschreven, en de meningen lopen nogal uiteen. De redactie keerde terug naar de bron en stelde Rindert de Lange (L en linkerfoto), Senior Brand Strategy Manager, en Leo Hensen (H en rechterfoto), Director Consumer Marketing & Communications bij Odido Nederland 7 vragen.
Nog te openen Maritim Hotel Amsterdam gebruikt nieuwe manieren om medewerkers te werven
Maritim Hotel Amsterdam, dat in 2024 zijn deuren opent, lanceert deze week een campagne om teamleden te werven. Het hotel belooft medewerkers te helpen om hun droombaan te realiseren, ook al ligt deze buiten het hotel.
Urban Solutions Marketing en Buro Toob samen verder
Urban Solutions Marketing en Buro Toob Young Creatives gaan vanaf 18 december 2023 vandaag gezamenlijk verder.
[CMO] Nathalie Lam van Philips: 'Een gezamenlijk doel verbindt'
Een ‘trailblazer’, voortdurend op zoek naar verbinding. Dat is Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips, bestuurslid van de Bond van Adverteerders, voorzitter van de BvA-werkgroep I&D en professioneel nu meer en meer bezig met ‘environment & sustainability’. Daarnaast ontwikkelt ze ook de merkcampagnes voor Philips. In november 2023 ging de volgende wereldwijd live. Wat drijft haar en wat zijn haar learnings? ‘De missie is nog niet volbracht.’
Webstores & Bureau Strak verder als Friday Digital Agency
Na ruim 10 jaar intensieve samenwerking bundelen Webstores en Bureau Strak hun krachten en gaan samen verder als Friday Digital Agency.
Stuart Flint (TikTok):'Veiligheid is geen gelopen race online'
TikTok staat bovenaan het wenslijstje van veel marketeers voor 2024. In gesprek met Stuart Flint, Head of Global Business Solutions TikTok, over waarom het medium – ondanks alle vermeende spionagetoespelingen - zo geliefd en gewild is...
Port of Antwerp-Bruges gaat in zee met Team Lewis
Port of Antwerp-Bruges, de tweede grootste haven van Europa, werkt sinds kort voor haar internationale PR-activiteiten samen met PR- en marketingbureau Team Lewis.
Pieter Pot aan diggelen
Het is over en uit voor online supermarkt Pieter Pot. Het veelbelovende merk dat houdbaar voedsel in glazen potten verkocht, onder andere in samenwerking met Albert Heijn, is door de rechter in Rotterdam failliet verklaard.
MarketResponse en Zorgmarketingplatform halen meer uit data
MarketResponse Nederland en het Zorgmarketingplatform gaan samenwerken om communicatiespecialisten, marketeers en beleidsmakers in de zorg voor te lichten en structureel van informatie te voorzien om meer uit hun data en cliëntinzichten te halen.
Creatieven Jaspars en De Groot starten Rraarr employer branding bureau
Freelance creatieven Allard Jaspars (copy) en Rens de Groot (art) zijn employer branding bureau Rraarr gestart. Het nieuwe bureau is gevestigd in Amsterdam.
Stichting Dutch Digital Design verwelkomt vijf nieuwe partners
Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van Nederlands interactieve werk in binnen- en buitenland, verwelkomt vijf nieuwe partners: Ace, Cut the Code, DotControl, Lava en Merlin Studio.
Laurens Woldberg nieuwe Managing Director ITV Studios Netherlands
ITV Studios heeft Laurens Woldberg benoemd tot als Managing Director van ITV Studios Netherlands. Woldberg komt van KRO-NCRV, waar hij sinds 2022 Creative Director Fictie en Non-Fictie was.
Publique publiceert eerste magazine over livecommunicatie
Platform Publique, dat nieuws en ontwikkelingen voor en over livecommunicatie brengt, heeft het eerste gedrukte magazine uitgebracht.
Hier zijn de 6 genomineerde teams voor Gouden Zaag 2023
Wie zaagt als aanstormend creatief toptalent in Nederland het hardst aan de poten van de gevestigde orde? Voor de 20ste keer in successie wordt deze vraag beantwoord door het Jonge Honden-bestuur, Lode Schaeffer (Indie) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune) tijdens de uitreiking van de Gouden Zaag. Genomineerd in 2023 zijn...
Ajax lanceert campagne tegen online haters
Uit eigen onderzoek van Ajax blijkt dat spelers en speelsters elke maand meer dan 1.500 haatberichten via social ontvangen. Natuurlijk staan zij daar niet alleen in, miljoenen mensen valt hetzelfde lot ten deel. Dit was de aanleiding afgelopen weekend niet met hun naam, maar met drie stippen op het shirt te spelen, het internationale symbool voor stilte, maar ook voor het menu-icoon waarop je klikt om haatberichten en de bijbehorende accounts te rapporteren op social media.
Beeldmakers dagvaarden Meta vanwege grootschalige auteursrechtinbreuk
De Nederlandse auteursrechtenorganisatie Pictoright heeft Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, gedagvaard wegens auteursrechtinbreuk.
Kijktijd lineaire TV neemt af, uitgesteld kijken populairder
In november 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar lineaire televisie over de gehele dag 141 minuten. In november 2022 was dit 151 minuten. Uitgesteld kijken nam fors toe: van 44 minuten per dag in november 2022 tot 82 minuten per dag in november 2023.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing