Begrip voor de narcistische sector

8nov 201710:06
  • Media
  • 17599 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • CommunicatieMediaZakelijk

weblog Alarmfase geel: we zien weer negatieve berichten over de financiële sector. Hoe kan dit toch? Het antwoord is dat deze sector narcistisch is. Willen we echte verbetering dan moeten we iets doen dat wat we in ons dagelijks leven ook zouden doen: de sector behandelen zoals je ook een echte narcist zou behandelen.

Waarom marcom-netwerken aan de winnende hand zijn

7nov 201700:16
  • Bureaus
  • 15047 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • MarketingCommunicatieMediastrategieStrategie

weblog Je hoort het wel vaker: ‘Zo’n vaart loopt het niet. Voordat deze nieuwe innovatie is ingedaald zijn we jaren verder.’ Maar de tijd raast door.

Innoveren vanuit de kern van de organisatie

6nov 201711:19
  • B2b
  • 7240 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Innovatie

weblog Innovatie is het strategisch speerpunt in vrijwel elke organisatie. Maar hoe zorg je ervoor dat het meer is dan een buzzword waar je ‘iets mee moet’? Tijdens connect to innovate, het nieuwe 2-daagse kennisevent van VNSG en SAP lag de focus op kennisdeling op het gebied van innovatie.

Mag ik straks nog wel koud bellen?

17okt 201711:56
  • B2b
  • 9631 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • Privacy

weblog De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt vanaf 25 mei 2018 van kracht. Wij krijgen regelmatig de vraag van onze klanten of je, na invoering van deze nieuwe Europese regels, nog wel koud mag bellen in 2018. Koude acquisitie is straks niet verboden, alleen is het nog niet duidelijk hoe het precies dient te worden toegepast.

Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 36719 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.

De 10 oorzaken van het V&D faillissement

27sep 201712:22
  • Food-en-retail
  • 14351 x gelezen
  • Link
  • Richard Otto
  • WinkelenZakelijkMarketing

weblog De curatoren komen na ongeveer één jaar onderzoek binnenkort met het rapport over het faillissement van warenhuisketen V&D. Het is opmerkelijk dat een curator onderzoek hier naar mag verrichten. Ze zijn immers onderdeel van de afwikkeling en hebben als enige partij financieel voordeel aan dit faillissement gehad. Deze partij heeft duizenden uren kunnen facturen en daarmee een vermogen vergaard voor de afwikkeling en het faillissementsonderzoek. De redenen waarom V&D ten onder ging zijn echter nu al te geven.

Duurzaam verpakken als onderdeel van de marketingmix

26sep 201711:13
  • Food-en-retail
  • 16927 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • MarketingPackaging

weblog Steeds meer consumenten wegen duurzaamheid mee in hun aankoopgedrag. Het aandeel consumenten dat het belangrijk vindt dat bedrijven duurzaam ondernemen is vorig jaar gestegen van 64% naar 71% [1]. Bijna de helft van de consumenten (49%) let bij aanschaf van producten op duurzame aspecten. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol en vormt vandaag de dag een significant onderdeel van de marketingmix.

Moderne marketing: de data engineer

19sep 201712:15
  • B2b
  • 10445 x gelezen
  • Link
  • Gerard van den Bogaart
  • Big data

weblog In mijn blogserie belicht ik een aantal nieuwe functies in de moderne marketing. Dit keer: De Data Engineer. Een technisch iemand met een neusje voor cijfers, maar belangrijker nog, een analist die moet weten hoe de hazen lopen in de betreffende branches.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business