12 recruitmenttips voor startups en scale-ups
- B2b
- 7 sep 2016 @ 10:31
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - RecruitmentZakelijkHR
- 7 sep 2016 @ 10:31
- Gastblogger
Startups beginnen met een goed idee en de juiste financier. Maar scale-ups zijn juist ook sterk in recruitment. Deze doorgroeiers weten millennials met het juiste profiel aan te trekken. En die komen op de cultuur van je bedrijf af. Gastblogger Helena Naverbrant is area director bij Meltwater en geeft een dozijn recruitmenttips voor bedrijven die Forever Young willen blijven.
Binnen de nieuwe economie is de concurrentie op de arbeidsmarkt groot. Uitstekende voorwaarden zijn het begin. Toptalent wil daarnaast ook bij topbedrijven werken. Als je een topbedrijf bent, moet je dat dus ook laten zien. En het is juist de bedrijfscultuur die bepaalt of je als ´helemaal top´ wordt ervaren.
Bedrijfscultuur
Onze cultuur wordt ervaren door hoe we met elkaar omgaan; wat medewerkers met elkaar delen; hoe we samenwerken; door het profiel van het management; en door de managementstijl.
De waarde van de bedrijfscultuur voor de arbeidsmarktcommunicatie wordt nu nog onderschat. Dat biedt de kans om je te onderscheiden. Be good and tell it: bouw aan je bedrijfscultuur en laat die voor je werken.
Dit zijn mijn Top Tips hoe recruitment kan bouwen aan succes:
- goede voorwaarden zíjn een voorwaarde;
- geef Millennials duidelijkheid over het werk en de werkomgeving, daar houden ze van;
- laat zien wat de kernwaarden van je bedrijf zijn;
- laat zien hoe (internationaal) je bedrijf functioneert;
- toon het profiel en de persoonlijkheid van de leidinggevenden;
- bewaak de ´start up’-mentaliteit en wees aantrekkelijk voor ondernemende mensen met passie en buitenlandervaring, mensen die zelf ook succes willen en snel willen groeien
- geef snel verantwoordelijkheden en coach zelfstandig talent;
- organiseer sessies om van elkaars successen en mislukkingen te leren;
- selecteer op een open geest die risico’s wil nemen;
- laat het allemaal zien, vooral ook via social media: bij company pride hoort ook het posten van foto’s van een teambuildingsessie, video’s van een bedrijfsfeest, of heel gewoon van het werk en de lunch;
- Millennials gaan voor hun idealen, dus wees maatschappelijke betrokken en laat dat zien;
- groepssollicitatie biedt in één klap de kans om je cultuur te tonen en om kandidaten beter zichzelf te laten zijn.
Van startup tot multinational
Meltwater is uitgegroeid van een startup tot een multinational. Maar de spirit is nog dezelfde als vijftien jaar geleden. Want wie wil blijven groeien, moet nooit volwassen worden. We begonnen met het idee om het beste media intelligence platform te bouwen. Nu hebben we 50 kantoren en 24.000 gebruikers op alle continenten. Recruitment van jonge, ondernemende geesten, is essentieel geweest voor het succes. Laat het ook voor jouw bedrijf werken!
Gastblogger: Helena Naverbrant, area director bij Meltwater
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing