Content curatie: profileer je bedrijf als kennisleider
- B2b
- 28 dec 2016 @ 10:46
- Link
-
Robbert van den Heuvel
eigenaar
Heuvel Marketing - ContentZakelijkBloggen
- 28 dec 2016 @ 10:46
- Robbert van den Heuvel
Er is zoveel informatie op internet beschikbaar dat er tegenwoordig niet alleen mensen nodig zijn die compleet nieuwe informatie publiceren, maar ook mensen die bestaande informatie toegankelijk maken. Deze activiteit wordt 'content curatie' genoemd.
Content curatie is: "het continu bijeenbrengen, organiseren, selecteren en duiden van informatie over een bepaald onderwerp in een online omgeving, op een manier die betekenisvol is voor een specifieke doelgroep”.
Profileer je als kennisleider
Content curatie biedt b2b-ondernemingen een nieuwe manier om de verbinding te leggen met hun doelgroepen en zich te profileren als kennisleider. Doordat content curatie voortbouwt op bestaande content, is het minder tijdrovend dan het volledig schrijven van nieuwe content.
Het opzetten van een kennisportal op het gebied van onderwerpen die relevant zijn voor de ideale klant, trekt grote aantallen bezoekers naar de website. En is op die manier een dankbare bron voor leadgeneratie.
Voor wie is content curatie interessant?
Het opzetten en bijhouden van een kennisportal is vooral interessant voor:
- branche-organisaties;
- uitgeverijen;
- bedrijven die complexe producten en diensten aanbieden (bijvoorbeeld in de sectoren accountancy, technische dienstverlening, financiële dienstverlening of consultancy), kennisintensieve branches dus waarin de relatie met de klant cruciaal is.
Door content te cureren, kun je er als marketeer voor zorgen dat jouw organisatie of onderneming zich profileert als kennisleider in jullie vakgebied, zonder dat er veel beroep gedaan hoeft te worden op collega's om blogartikelen te schrijven. Hierdoor kan content curatie een waardevol element zijn van je moderne marketing strategie.
Heb jij als marketeer al ervaringen met content curatie? Dan nodig ik je van harte uit om je ervaringen en bevindingen te delen!
-
Robbert van den Heuvel
- Werkt bij: Heuvel Marketing
- Functie: eigenaar
- Website:http://www.heuvelmarketing.com
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing