[Onderzoek] b2b websites slecht ingericht voor genereren leads
- B2b
- 3 dec 2016 @ 09:00
- Link
-
Robbert van den Heuvel
eigenaar
Heuvel Marketing - LeadsMarketingautomationOnderzoek
- 3 dec 2016 @ 09:00
- Robbert van den Heuvel
De b2b website wordt steeds belangrijker in de inbound marketing mix voor ondernemers. Kopers besteden immers steeds meer tijd online om informatie te verzamelen rondom de aanschaf van complexe producten en/of diensten. Marketing software provider DemandBase voerde een onderzoek uit naar de effectiviteit van b2b websites op het gebied van leadgeneratie. In dit artikel zet ik de belangrijkste bevindingen van dit onderzoek op een rijtje.
1. De corporate website is de op één na belangrijkste bron van leads
Volgens de ondervraagde professionals vormen persoonlijke aanbevelingen veruit de belangrijkste bron van leads, gevolgd door de corporate website.
2. Belangrijkste verbeterpunten: genereren van leads en volgen van anonieme bezoekers
Meer dan 60 procent van de ondervraagde professionals vindt het noodzakelijk dat corporate websites verbeterd moeten worden voor lead generatie. Daarnaast vindt men het belangrijk, dat met regelmaat bekeken wordt, welke bedrijven hun website bezoeken.
3. Webformulieren vragen over het algemeen teveel informatie
Om daadwerkelijk leads te kunnen genereren vanaf je corporate website is het van belang, dat je relevante downloadable content aanbiedt (zoals bijvoorbeeld een white paper, e-book of case study). Deze content wordt beschikbaar gesteld aan de aanvrager, nadat deze een webformulier heeft ingevuld. Uit dit onderzoek blijkt, dat veel b2b websites over webformulieren beschikken die een overdaad aan informatie van de bezoeker vragen. Er moeten teveel velden worden ingevuld, waardoor aanvragers afhaken.
Uit een ander onderzoek van marketing automation softwareleverancier Marketo blijkt dat een formulier niet meer dan vijf of zes invoervelden mag bevatten. Vraag dus alleen strikt noodzakelijke informatie op. Verkrijg aanvullende informatie over je lead door een eenvoudige zoekopdracht in Google en/of social media uit te voeren.
Enkele andere bevindingen uit het onderzoek:
- 80 procent van de ondervraagde professionals beseft dat - qua leadgeneratie - niet het maximale uit de corporate website wordt gehaald;
- bijna de helft (45%) weet niet vanaf welke pagina de meeste bezoekers de website verlaten;
- de 'kwaliteit van leads' is de meest gebruikte KPI onder de respondenten.
Herken je de bevindingen uit dit rapport? Ik nodig je van harte uit om hieronder je reactie te plaatsen! Lees hier meer over het onderzoek van provider DemandBase.
-
Robbert van den Heuvel
- Werkt bij: Heuvel Marketing
- Functie: eigenaar
- Website:http://www.heuvelmarketing.com
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing