Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing: 'Durf te kiezen in plaats van te schipperen'
In aflevering 105 van de rubriek 'Mijn Marketing' is het woord aan Nicole van Lieshout, Communicatie & Brand Specialist bij Noordwijk Marketing. Met de ‘bollenstress’ bijna achter de rug heeft zij even tijd om onze vragen te beantwoorden: 'Ik probeer elke dag even de zee te zien.’
[column] MarketingAffairs 12: Nieuwe marketeer? Nieuwe campagne!
Waarom wordt er door marketeers zo vaak gewisseld van campagne? Daar moet toch een hele goede reden achter zitten. Je gaat tenslotte niet zomaar afscheid nemen van iets waar je veel tijd, geld en energie in hebt gestoken.
Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
Heinz lanceert de campagne ‘Helping reduce food waste since 1869'. De met AI gecreëerde visuals laten zien hoe fans van het ketchupmerk door de jaren heen voedsel eten dat anders (deels) zou zijn weggegooid. De OOH-campagne is alleen op 24 april te zien op schermen in Amsterdam.
Medewerkers Arag geven je de controle weer terug
Een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: ‘het verliezen van het gevoel van controle’. In de nieuwe campagne van Arag zie je daarom de wereld van de hoofdpersoon letterlijk op zijn kop staan.
NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
NS lanceert een nieuwe campagne die het merk richting geeft voor de komende jaren. Doel is om meer Nederlanders te inspireren met de trein te reizen door reizigers aan het woord te laten.
Xelion kiest Fightclub
Xelion, leverancier van VoIP én Unified communicatie in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, gaat samenwerken met bureau Fightclub.
Bartiméus Fonds lanceert campagne rond audiodescriptie
Op 23 april, de ‘Dag van de audiodescriptie’, lanceert het Bartiméus Fonds de naar eigen zeggen eerste Nederlandse TVC met audiodescriptie.
Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in beweging
Nationale-Nederlanden is al actief als sponsor van hardlopen, maar wil die positie verder uitbouwen. In een nieuwe campagne richt de verzekeraar zich nu ook op beginnende hardlopers.
[longread] Veel bedrijven hebben geen geduld om een merk te bouwen
‘Tom, je bent begonnen als brand manager in een bedrijf dat daar eigenlijk geen geduld voor heeft’, stond lang geleden in mijn beoordeling. Ik was pas net aan de slag bij een geelrode pakketbezorger, die een sterke zakelijke positie had, maar nog geen consumentenmerk was en de opmerking was spot-on.
Realityprogramma Het Blok en Praxis bundelen krachten
Realityprogramma Het Blok, waarin koppels een bouwval ombouwen tot een duurzaam appartement, is terug op televisie. Bouwmarkt Praxis is partner van de serie.
Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 bekend
De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 (Adverteerder van het Jaar, Bureau van het jaar en Consistent Accent) samengesteld.
Age Huitema van Quatt: 'Taylor Swift is mijn marketingheld'
Age Huitema werkt als Manager Marketing voor de Nederlandse start-up Quatt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Onze ambitie is om de komende jaren miljoenen huishoudens stap voor stap te verduurzamen. Met de hybride warmtepomp Quatt Hybrid besparen gebruikers op gasverbruik, CO2-uitstoot en energiekosten.’
EasyToys lanceert realityshow The Clitoris Conquest
Retailer in erotische speeltje EasyToys heeft de ‘’The Clitoris Conquest’’ gelanceerd. Drie avontuurlijke koppels strijden tegen elkaar om de top van Mount Clitoris te vinden en een niet-zo-verborgen schat te ontdekken.
Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
Bar-le-Duc lanceert deze week de nieuwe campagne van het Nederlandse mineraalwatermerk. Met de campagne wil het merk een breder publiek aanspreken, waaronder Gen Z en early milennials.
Wehkamp lanceert naast nieuwe merkstrategie ook eigen audio-identiteit
In het verlengde van de nieuwe merkstrategie lanceert Wehkamp in samenwerking met Tambr ook een eigen audio-identiteit.
Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's artikelen zijn als goede campagnes, die mogen schuren en iets met je doen'
Dennis van de Sande is Senior Brand Marketeer Pils in de Benelux, waarbij hij onder meer verantwoordelijk is voor de merken Bavaria, Swinckels’ en het Belgische Estaminet. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Carnaval is een belangrijk momentum voor Bavaria.’
Shortlist SAN Next Merkenbouwer bekend
Na de eerste juryrondes heeft de jury van SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten er vijf op de shortlist 2023 geplaatst. 6 mei 2024 vindt bij EY Amsterdam de jurering van de vijf gelukkigen plaats. Na hun presentaties en een plenaire discussie wordt er direct gestemd. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten 2023 op 30 mei 2024 bij Studio 21 in Hilversum.
Sunny Cars creërt Sunny & Car-figuren
Als spiegelhangers in een huurauto kunnen praten, wat zouden ze dan vertellen over de ervaring van mensen in een Sunny Cars huurauto?
De marketingtransfers van week 16, 2024
Net zoals het weer de afgelopen dagen schieten de transfers deze week alle kanten op: van jenever tot slimme warmtepompen. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.
[column] Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende hond en kleurrijke figuren
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
Na een pitch heeft de nieuwe verzekeraar Zzuper gekozen voor Indie Amsterdam. Het bureau bedacht de naam, de corporate identity en de campagne voor het merk. Hier het eerste werk.
OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen ineen
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase bundelen hun krachten. Met deze samenwerking willen ze een leidende rol op het gebied van data en performance marketing innemen op de Europese markt.
[column] Ontmenselijking
‘Buiten is het twaalf graden, binnen zit Klaas Samplonius…’. Het was eind jaren '70 en je nestelde je nog eens lekker onder de warme dekens. Transistorradio aan, ‘Gute Nacht Freunde’ van Reinhard Mey en dan die eikenhouten stem van Hans Hogendoorn... De nacht kon beginnen met nog een uurtje radioluisteren.
[branded content] Crisp wil groter marktaandeel door kwaliteit en gemak te combineren
De supermarktomzet in Nederland was in 2023 voor het eerst hoger dan 50 miljard euro. Een vrij nieuwe speler in die markt is Crisp: een online winkel voor verse producten. Crisp wil nu een groter deel van de boodschappenmarkt veroveren. Growth Director Alexandra Groot vertelt hoe ze dat willen bereiken.
DOSSIER MERKENBOUW Marketeers op stelling
Ben je als marketeer niet voor alles een merkbouwer? En hoe laveer je tussen snel salessucces en een stevig merkfundament? Dit eeuwige dilemma hebben we in een stelling gegoten: ‘Snel salessucces sloopt stevig merkfundament’ Of is het eigenlijk helemaal geen dilemma en is het gewoon je werk als markteer en moeten we af van de gedachte dat kortetermijndoelstellingen en langetermijndoelstellingen niet door één deur kunnen?
Flexa Creations zet droomhuis in in nieuwe campagne
Flexa Creations verf van Akzo Nobel zet in een nieuwe campagne niet in op de functionele aspecten van de verf, maar gebruikt dromen en een droomhuis met als credo 'Het begint met Flexa Creations'.
Foodafdeling Hema krijgt ‘smakelijke’ nieuwe identiteit
De foodafdeling van de Hema krijgt een nieuwe visuele identiteit. Met de make-over wil Hema hun producten meer laten opvallen en een bredere, jongere doelgroep aanspreken.
Heineken lanceert ‘saaie telefoon’ voor meer écht contact
Het is weer eens wat anders dan een pilsje: samen met het Amerikaanse merk Bodega, heeft Heineken de ‘Boring Phone’ gelanceerd. Met deze limited edition ‘domme’ telefoon wil het biermerk mensen aanmoedigen meer te genieten van ‘echte connecties’ en minder van hun smartphone.
Nederlandse handelsmissie aan de bar in Cannes
De gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie heeft ook in 2024 weer een eigen opmerkelijke plek gedurende het Cannes Lions Festival 2024. Tijdens het grootste creativiteitsfestival ter wereld wordt de Embassy of Dutch Creativity in een heuse bar georganiseerd.
DOSSIER MERKENBOUW Merk toch hoe kwetsbaar
Een sterk en betrouwbaar merk bouwen is een kwestie van een lange adem hebben en eenmaal sterk en populair blijkt nog geen garantie voor de toekomst. We kennen allemaal de voorbeelden: van McDonald’s tot Adidas en van Google tot Nike.
[onderzoek] Het voorkomen van sociaal wenselijke antwoorden
Marketingonderzoeker Rik Pieters van Tilburg University heeft, samen met collega’s van andere universiteiten, een nieuwe, indirecte vraagtechniek ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de kans groter is dat mensen waarheidsgetrouw antwoorden op gevoelige vragen. De techniek kan onder andere gebruikt worden bij het afnemen van enquêtes of bij het maken van beleid.
[column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en Gary Barlow op visite
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
Al meer dan 500 kinderen melden zich voor rvc De Koffiejongens
De Koffiejongens vindt het tijd om de volgende generatie écht serieus te nemen en ze bij volwassenen aan tafel te zetten. Ze blijken niet de enigen. In één weekend kwamen er meer dan 500 aanmeldingen van kinderen binnen.
[column] De kunst van niets doen
Soms is het juist goed om even helemaal niet te bewegen. Ook in marketing en reclame, zo betoogt onze columniste Paola Cassone.
Jan Beckers van SodaStream Benelux: 'Zie jezelf niet als je doelgroep'
Jan Beckers is marketing director bij SodaStream Benelux. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Mijn guilty pleasure? Joost Klein door de boksen laten knallen met mijn zoontje op de achterbank, een echte Europapa ;) #Netherlands12points’.
Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
Bifi is terug op TV met een nieuwe campagne waarin het merk zichzelf neerzet als ‘Stiekem de lekkerste’. Het is de eerste uiting van de nieuwe samenwerking tussen het snackmerk en bureau Natwerk.
Moco Museum ook in Londen, Fitzroy helpt met marcom
Het Moco Museum, waar moderne kunst en straatkunst is te zien, opent naast de al bestaande vestigingen in Amsterdam en Barcelona ook een vestiging in Londen. Fitzroy helpt het museum met de marketingcommunicatie in diverse landen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing