
BVA wil eigentijdse netwerkorganisatie zijn
De Bond van Adverteerders (BVA) wil een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie worden. Tijdens de ALV op 18 april zijn de plannen aan de leden voorgelegd. BVA zal per direct invulling geven aan deze plannen via de nieuwe programmering voor het najaar.

Havana Harbor benoemt Coen Doolaard als CSD
Coen Doolaard was onder andere werkzaam bij MediaMonks als Head of Mobile en Business Director voor het Midden-Oosten, waar hij veel ervaring heeft opgedaan met digitale campagnes en platformen.

Arag en True Ideas staan op tegen bullebakken
True Ideas heeft voor Arag een nieuwe campagne ontwikkeld voor televisie en in diverse (vak)bladen. Daarin wordt het juridische bedrijf neergezet als een bestrijder van bullebakken.

Webcare RAI naar Goud Uberconnected
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. RAI is met een grote variatie aan typen beurzen (B2C en B2B) actief in binnen- en buitenland, waaronder Turkije, Mexico, Indonesië en China.

JongeHonden sluit creatieve teams op in pop-up hotel
In samenwerking met Booking.com sluiten de JongeHonden komend weekend 24 uur lang 24 jong creatieve duo's op in het Transformatorhuis te Amsterdam.

Kinetic lanceert Out of Home handboek
Kinetic heeft het Out of Home handboek 2018 gelanceerd. Het betreft een objectief overzicht van buitenreclame in Nederland, samengesteld door specialisten werkzaam bij het bureau uit Amsterdam.

'Amstel Bier is niet sexy'
Het draait maar om één ding in de nieuwe Amstel-commercial: de smaak van Amstel Bier. Het draait niet om de marketing, niet om een nieuwe verpakking. Niet om een nieuw logo of een nieuw krat. Niet om sexy of cool. Nee, gewoon om het bier.

Paul Kroef (Ara) voorzitter van Sire
Stichting Ideële Reclame heeft een nieuwe voorzitter en vijf nieuwe bestuursleden. Paul Kroef, algemeen directeur van reclamebureau Ara, wordt de nieuwe voorzitter, Dennis van Vugt (Born05) de vice-voorzitter.

Nivea waarschuwt voor zonkracht met smeerlied
Meer dan de helft van de Nederlanders smeert zich niet altijd in wanneer ze tijd doorbrengen in de zon. Om ouders hieraan te herinneren lanceert Nivea een campagne rondom de Nivea Zonkracht Alert, ontwikkeld door bureau Ride. Zing mee met het insmeerlied!

Lampenoogst: dit zijn alle ADCN Awards van 2018
De ADCN Awards zijn weer uitgereikt. Volop feest, want er werden 61 Lampen uitgereikt in verschillende disciplines en media: één Grand Prix, 3 gouden Lampen, 18 zilver en 39 brons verdeeld over 37 categorieën. Bekijk alle winnaars.

ADCN Grand Prix voor Evert_45 van KPN
Het project Evert_45 van creatief bureau N=5 voor KPN heeft de Grand Prix van de ADCN Awards 2018 gewonnen. In totaal zijn er dinsdag 61 Lampen uitgereikt, waaronder drie keer goud.

Wehkamp kiest na pitch voor Achtung
Wehkamp kiest voor Achtung als nieuwe partner voor de komende jaren om alle gezinnen in Nederland te veroveren. Na een kort en intensief pitch-proces, waarin ook DDB & Tribal en N=5 participeerden, viel de keuze unaniem op Achtung.

Iens en Coopr slaan handen ineen
Online restaurantgids Iens heeft Coopr gevraagd als pr-partner. Het bureau is verantwoordelijk voor onder meer de introductie van Insider en het Iens Festival.

Introductie HandicapNL door Living the brand
Fonds verstandelijk gehandicapten en Revalidatiefonds gaan samen in het nieuwe fonds HandicapNL. Het goede doel is er voor alle mensen met een handicap en hun naasten.

Jong creatief Nederland aan de slag voor ACT Responsible
Jonge Honden en RA*W gaan samen met JCDecaux aan de slag voor ACT Responsible, de organisatie die ieder jaar tijdens Cannes Lions de beste campagnes op het gebied van 'creativity for good' tentoonstelt.

Hillenaar introduceert special op busstation Arnhem
Hillenaar Outdoor introduceert een eyecatcher op de Nederlandse out-of-home markt. Het bedrijf exploiteert per direct 52 Abri panelen op busstation Arnhem. ‘Deze zijn uitsluitend in zijn geheel te boeken en lenen zich uitstekend voor spectaculars’, zegt CEO Jeroen Hillenaar.

CM en SuperRebel lanceren Qrtsjing
Qrtsjing claimt het betalingsgedrag voorgoed te veranderen. De dienst rekent af met bankpasjes, identifiers, acceptgiro’s, pinapparaten en cash. Het is kassa voor iedereen die factureert, afrekent of betaalt. Het Bredase bedrijf CM is in samenwerking met SuperRebel verantwoordelijk voor de ontwikkeling.

Leukemiepatiënt Akar start wervingscampagne #Geefhetstokjedoor
De licht verstandelijk gehandicapte leukemiepatiënt Akar grijpt zijn levensbedreigende situatie aan om patiënten in Nederland een grotere kans te bieden op succesvolle behandeling. Dit doet Akar door de online campagne #GeefHetStokjeDoor.

LVB verwelkomt 7 nieuwe collega's
Het contentmarketingbureau uit Amersfoort heeft zeven talenten aan zich verbonden.

SocialBrands lanceert Influencers Platform
Social media marketing tool Social Brands zet een volgende stap in het toegankelijk maken van online marketing campagnes.

WPP maakt schoon schip: Martin Sorrell per direct weg
Het onvermijdelijke is gebeurd: reclame-icoon Sir Martin Sorrell vertrekt per direct bij reclame-concern WPP. De marktleider maakt met dit vertrek schoon schip. Sorrell kwam in opspraak door vermeend machtsmisbruik.

Vodafone en TBWA omarmen moderne families
Tijden veranderen, families veranderen en hoe we met elkaar en de wereld om ons heen connecten ook. Deze spannende dynamiek is de basis voor de nieuwe Vodafone-campagne van TBWA\Neboko.
![[interview] Marketeer Gerritsen over rentree Paarse Krokodil](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Marketeer Gerritsen over rentree Paarse Krokodil
Voor verzekeraar Ohra ontwikkelde bureau Joe Public een opvolger van de beroemde 'Paarse Krokodil'-commercial uit 2004. We gaan nader in op het merk en de toekomstplannen met marketeer Brenda Gerritsen van Ohra.

Primera kiest voor Goud Uberconnected
Na een pitch tussen drie bureaus heeft Primera gekozen voor Goud Uberconnected als bureau voor merkpositionering en campagnes van de retailketen.

Nieuw bureau: Content Collectiv
Kleine horecaondernemers, advocatenkantoren en evenementenorganisaties lopen tegen hetzelfde struikelblok aan: marketing. Zie hier de geboorte van een nieuw bureau in Den Haag: Content Collectiv.

Nominaties MOAwards 2018
MOA, het 'Expertise Center for Marketing-Insights, Onderzoek & Analytics', heeft de genomineerden voor de MOAwards 2018 bekend gemaakt. Voor beste onderzoeksbureau zijn Motivaction, DVJ en Netprofiler genomineerd.
![[interview] 'Marketeer, laat je stem horen'](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] 'Marketeer, laat je stem horen'
Marketeers moeten zich meer opstellen als ambassadeur, stelt Stefanie van Rootselaar, managing director Europe bij FinchFactor. Dat vraagt om een toelichting.

Paarse krokodil maakt comeback in Ohra-commercial
Een iconisch reclame-thema keert terug na 14 jaar. Voor verzekeraar Ohra ontwikkelde Joe Public een opvolger van de beroemde 'Paarse krokodil'-commercial uit 2004. En reken maar: het is er niet minder bureaucratisch op geworden.

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle oogsten meeste waardering
De beleving van de Winterspelen in Zuid-Korea lag in Nederland op een wat lager niveau dan rond de drie vorige Olympische Spelen. Het aantal grootschalige (activatie)campagnes was relatief beperkt. De campagnes van Samsung, KPN en Gazelle werden het meest gewaardeerd.

Sanoma stapt in Buymedia
Sanoma is een nieuwe partner in Buy-media.nl. Bij de lancering in februari hadden BrandDeli, FD Mediagroep, NDC, Persgroep, Talpa, TMG, Ster en RTL Nederland zich al verbonden aan dit online platform.

Patrick Boer online technical producer L'eau
L’eau, reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding, en zijn studio DIN hebben Patrick Boer benoemd tot online technical producer. Beide partijen ontwikkelen binnen het digitale domein onder meer websites, online applicaties en social media-campagnes.
![[New creative hub 3] Business Openers: 'Een merk is zoveel meer'](/templates/img/lazyload.gif)
[New creative hub 3] Business Openers: 'Een merk is zoveel meer'
Moniek van Westerop werd na haar opleiding Sociale Psychologie aan de UvA, board member bij juniorclub RA*W en strateeg bij JWT Amsterdam. Zij maakte net de opmerkelijke move naar consultancy Business Openers, dat blijkbaar de tak strategische creativiteit flink versterkt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- Nieuws[Interview] 'IncludeNow wil...25652x
- NieuwsEssent kiest André Hazes als...23669x
- NieuwsWebby-nominaties voor Dept23649x
- NieuwsOlympische campagnes van...23041x
- NieuwsNominaties voor MOAwards 201820046x
- NieuwsWe Are Pi bouwt merkplatform Ace...20033x
Vacatures
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
- Online Marketeer (Den Haag, Nederland)
Laatste Nieuws
- BVA wil eigentijdse... 20-04-2018
- Arag en True Ideas staan op tegen... 19-04-2018
- Webcare RAI naar Goud Uberconnected19-04-2018
- JongeHonden sluit 24 creatieve teams... 19-04-2018
- 'Amstel Bier is niet sexy'19-04-2018
- Paul Kroef (Ara) voorzitter van Sire18-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event