De Jeugd van Tegenwoordig in campagne Deezer

De Jeugd van Tegenwoordig in campagne Deezer
  • Bureaus
  • 10 dec 2013 @ 10:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommunicatie

De Jeugd van Tegenwoordig zit deze week achter de knoppen bij Deezer om muziekfans exclusieve muzikale tips te geven. De hele werkweek laten de vier gasthoofdredacteuren hun favoriete albums en songs horen en delen ze playlists waarin ze op hun eigenwijze manier de luisteraar op het verkeerde been zetten.

Het gasthoofdredacteurschap van De Jeugd van Tegenwoordig maakt onderdeel uit van de wereldwijde #Deezerby-campagne, waarbij ‘lokale’ gasthoofdredacteuren in 183 landen de nieuwe features van 'Hear This' en 'Ontdekken' lanceren. Zo doen in andere landen onder anderen Hooverphonic, Jamel Debouzze, Laura Whitmore en stervoetballer Ronaldinho mee.

Steijn Koeijvoets, muziekredacteur van Deezer Nederland: 'We wilden de lancering van Hear This en Ontdekken groots aanpakken. De Jeugd van Tegenwoordig is al jarenlang trendsettend op het gebied van nieuwe muziek. Dus voelde het voor ons niet meer dan logisch hen uit te nodigen om meer te vertellen over hun muzikale inspiratiebronnen. Ook stellen ze een paar waanzinnige playlists samen.'

Over die playlist licht Faberyayo van De Jeugd van Tegenwoordig alvast een tipje van de sluier op. 'Het wordt een geile playlist voor de geile mens. Meer kan en wil ik er nog niet over zeggen.' Faberyayo, echte naam Pepijn Lanen, bracht vorige maand zijn eerste boek met de titel “Sjeumig” uit. Het luisterboek van “Sjeumig” was ook al exclusief te beluisteren via Deezer. 

De nieuwe feature Hear This koppelt technologische innovatie aan persoonlijke muziekexpertise. Wie voortaan inlogt op Deezer, zal direct begroet worden door dit gepersonaliseerde muziekaanbevelingssysteem. Het geeft je dagelijkse aanbevelingen, gebaseerd op de muziek waarnaar je luistert, de laatste releases van favoriete bands, playlists van jouw vrienden en aanbevelingen door muziekredacteuren van Deezer zelf. Zo ontstaat een persoonlijke muziekfeed die bovendien steeds persoonlijker wordt naarmate je meer luistert.

De feature ‘Ontdekken’ vult ‘Hear This’ aan. Hiermee ontdek je makkelijk de laatste releases en aanbevelingen van Deezers muziekredacteuren en guest editors. Daarnaast kun je ermee op zoek gaan naar nieuwe muziek op basis van genre en geografie. Zo leren mensen uit verschillende landen ook elkaars favoriete muziek ontdekken.

Beide nieuwe toevoegingen aan het Deezer platform zijn gelanceerd tijdens een exclusieve live presentatie door Axel Dauchez, CEO van Deezer.

Deezer concurreert direct met marktleider Spotify op het gebied van streaming muziek. Ook Spotify biedt een feature aan die 'Ontdekken' heet. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken