Edge Amsterdam lanceert datingsite voor creatieven

Edge Amsterdam lanceert datingsite voor creatieven
  • Bureaus
  • 24 dec 2013 @ 09:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieConceptenCopywriting

Online netwerkbureau Edge Amsterdam lanceert een internationaal datingplatform voor creatieve talenten genaamd ZIG ZAG. Dit concept is speciaal opgezet voor solo creatieven en het platform geeft deze de kans om een creatieve partner te vinden om samen te pitchen, te freelancen of samen naar banen te zoeken.

ZIG ZAG is een initiatief van afstuderend creatief student Myra Kokke, die Edge Amsterdam benaderde met het idee. Kokke en Derek Ariëns (Edge Amsterdam) verwachten dat dit concept de kansen van solo creatieven over de hele wereld vergroot.

'Alleen afstuderend in één discipline bemerkte ik dat het best pittig is om een start te maken in de mooie, maar harde reclamewereld', vertelt Myra Kokke. 'Als solo creatief heb je meestal een partner nodig om je ideeën en concepten tot een hoger niveau te brengen. in deze dynamische reclamewereld, die behoefte heeft aan een variatie van op maat gemaakte teams, ben je een blok aan het been dat teveel aandacht nodig heeft en minder complete ideeën aflevert. We zijn goed alleen, maar samen zijn we beter. Dat is de reden om creatieve talenten de mogelijkheid te geven een creatieve partner te vinden en een team te vormen.

Hoewel er al meerdere initiatieven zijn om portfolio’s te verbeteren door middel van pitches of portfolio-websites, is er volgens de bedenkers nog geen initiatief zoals ZIG ZAG. Bekend om haar elite sourcing creatief netwerk, start Edge Amsterdam iets nieuws met dit concept. 'Het concept is simpel. Creatieven kunnen chatten, daten en pitchen om te zien of ze een match zijn. Wanneer zich een team gevormd heeft, kunnen ze pitchen voor een baan bij één van de bureaus waar we mee samen zullen gaan werken.'

Dit concept zal ook reclamebureaus de mogelijkheid geven om te vissen in een zee van creatief talent, zonder de gebruikelijke tijdrovende portfolio-sessies en sollicitatiegesprekken. Het enige dat ZIG ZAG nodig heeft is een pitch of baanomschrijving. In ruil krijgen de reclamebureaus een Top-5 met de beste creatieve teams voor de opgegeven vacatures. Later deze maand zullen gesprekken plaatsvinden met verschillende goede doelen en reclamebureaus om briefings en vacatures te bespreken.

De campagne zal met Kerst gelanceerd worden. Kokke: 'Kerst is traditioneel een tijd dat veel mensen zich eenzaam voelen. Een tijd waarin veel datingsites floreren. Wij helpen de alleenstaande creatief om deze Kerst nog een maatje te vinden, of in ieder geval de eerste stappen te nemen. We hopen dat steeds meer bureaus zich bij ons netwerk zullen voegen en op deze manier de nieuwe generatie creatieven ondersteunen.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken