Energize lanceert diepvriespizza Dr. Oetker in China
- Bureaus
- 13 dec 2013 @ 08:33
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 13 dec 2013 @ 08:33
- Redactie Bureaus
In China zijn diepvriespizza’s een onbekend product. Daarom vroeg Dr. Oetker creatief bureau Energize om hun nieuwe product Pizza Box te lanceren onder grootstedelijke jongeren in China. De campagne ‘Best enjoyed when totally comfortable’ is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Energize Shanghai en Energize Amsterdam.
Voor de introductie van Pizza Box, het merk diepvriespizza’s dat Dr. Oetker speciaal ontwikkelde voor de Chinese markt, is de hulp ingeroepen van Energize Shanghai en Energize Amsterdam. De twee vestigingen werkten nauw samen bij de ontwikkeling van een campagne die een avondje thuis-voor-de-buis sociaal acceptabel moet maken in China.
Omdat de doelgroep niet bekend is met de productcategorie, richtte Energize zich op de ideale omstandigheid om het product te nuttigen: een ontspannen avond op de bank. Echter wordt dit in China als ‘lui’ beschouwd en is het niet gebruikelijk om hier publiekelijk voor uit te komen. Terwijl recent onderzoek* uitwijst dat 49% van de doelgroep liever thuisblijft dan uitgaat na een dag werk. Het onderzoek wijdt deze ontwikkeling aan de toenemende druk en de snel veranderende maatschappij in China.
Jesse Ridder, creatief bij Energize Amsterdam: 'Dit inzicht bleek voor ons het perfecte contrast om Pizza Box neer te zetten als ‘best enjoyed when totally comfortable’. Voor Westerlingen een open deur, maar in China een riskante stellingsname.'
Om hun statement te maken ontwikkelde Energize een popsong met bijbehorende videoclip. Hierin wordt de druk van het dagelijks leven gecontrasteerd met de noodzaak om af en toe helemaal comfortabel te zijn. De videoclip werd vorige week gelanceerd op China’s videokanaal Youku en in een week meer dan 500,000 keer bekeken. De campagne wordt verder digitaal uitgerold op het Chinese social network Weibo. Daarnaast zijn custom-made premiums ontwikkeld en zorgen codepromoties en in-store sampling voor verkoop op de winkelvloer.
Klaas Weima, Founder & Managing Director van Energize Amsterdam en Shanghai: 'China is een snelgroeiende maar totaal andere markt. Door de strategische kennis en consumenteninzicht van onze mensen in Shanghai te koppelen aan onze Amsterdamse creatieven is een unieke en – voor Chinese begrippen – baanbrekende campagne ontstaan.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing