Loden Leeuw voor Bonprix en Menzis
- Bureaus
- 17 dec 2013 @ 01:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsAwards
- 17 dec 2013 @ 01:26
- Redactie Bureaus
De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame is maandag toegekend aan Bonprix, voor een tv-commercial waarin twee vrouwen elkaar op een feestje knock-out slaan omdat ze hetzelfde jurkje dragen. Zwemkampioen Maarten van der Weijden werd uitgeroepen tot meest irritante BN'er vanwege zijn hinderlijke optreden in een tv-spot van zorgverzekeraar Menzis.
De genomineerden voor meest irritante reclame van 2013 waren 'de dikke boerende kat van Yoki, het irritant blaffende hondje van Volkswagen, de vechtende dames van Bonprix, de nagesynchroniseerde reclame van Vanish Oxi Action en de dubbelzinnige reclame van Dubbelfrisss', aldus de voorgekookte mening van TROS-programma Radar.
'Winnaar' Bonprix haalde bijna 25% van de 75.000 publieksstemmen, voor Vanish Oxi Action (23,4%) en het juist zo grappige spotje van Volkswagen (20,8%). Bij de irritante BN'ers was de winnaar duidelijker: het "Hulde!" van Maarten van der Weijden won met ruimere marge (25,2 om 22,8%) van pitspoes Sylvie Meis. De immer irritante Ali B. eindigde als derde met 20,3% van de stemmen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- reclame
- irritant
- winaar
- Bonprix
- BN'er
- Loden Leeuw
- commercial
- Menzis
- Radar
- TROS
- Maarten van der Weijden
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing