Overheid kiest Boom voor Rijkscampagne

Overheid kiest Boom voor Rijkscampagne
  • Bureaus
  • 10 dec 2013 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Communicatie

Boom Communicatie gaat de nationale campagne verzorgen rondom de Rijkspas, een multifunctionele smartcard die toegang biedt tot gebouwen en systemen van de Rijksoverheid. Momenteel beschikken al ongeveer 130.000 rijksambtenaren over de pas. De campagne moet alle pashouders wijzen op nieuwe mogelijkheden van de Rijkspas.

Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties in Den Haag heeft voor een samenwerking met Boom gekozen na een aanbestedingstraject. Belangrijk selectiecriterium was het plan van aanpak met de te bereiken effecten.

Joop Maas, adviseur bij Boom Communicatie: 'Rijksambtenaren kennen de Rijkspas nu nog alleen als een soort ID-kaart en als toegangsbewijs om hun eigen rijksgebouw binnen te komen. Aan de pas worden nu steeds meer functionaliteiten gekoppeld, die het komende jaar onder de aandacht moeten worden gebracht van alle pashouders. Eén daarvan is het toegang krijgen tot rijksgebouwen overal in Nederland, de zogenaamde interdepartementale toegang. Een rijksambtenaar uit Utrecht hoeft dus niet meer per se elke dag naar zijn of haar ‘eigen' werkplek te reizen in Den Haag, maar kan naar een werkplek gaan in zijn of haar eigen stad. De pas levert op die manier een enorm efficiencyvoordeel op.'

De voorbereidingen voor de campagne zijn al meteen in volle gang, omdat de campagnemiddelen eind januari al klaar moeten liggen voor de lancering. Zodra die campagne van start gaat, volgt daar meer informatie over.

Hans van den Boom, directeur Boom Communicatie: 'De overheid heeft met minder mensen en minder budget behoefte aan een partner die snel en efficiënt resultaat boekt voor de overheid. Dan komt onze praktische instelling goed van pas.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken