Overheid kiest Boom voor Rijkscampagne
- Bureaus
- 10 dec 2013 @ 10:45
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Communicatie
- 10 dec 2013 @ 10:45
- Redactie Bureaus
Boom Communicatie gaat de nationale campagne verzorgen rondom de Rijkspas, een multifunctionele smartcard die toegang biedt tot gebouwen en systemen van de Rijksoverheid. Momenteel beschikken al ongeveer 130.000 rijksambtenaren over de pas. De campagne moet alle pashouders wijzen op nieuwe mogelijkheden van de Rijkspas.
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties in Den Haag heeft voor een samenwerking met Boom gekozen na een aanbestedingstraject. Belangrijk selectiecriterium was het plan van aanpak met de te bereiken effecten.
Joop Maas, adviseur bij Boom Communicatie: 'Rijksambtenaren kennen de Rijkspas nu nog alleen als een soort ID-kaart en als toegangsbewijs om hun eigen rijksgebouw binnen te komen. Aan de pas worden nu steeds meer functionaliteiten gekoppeld, die het komende jaar onder de aandacht moeten worden gebracht van alle pashouders. Eén daarvan is het toegang krijgen tot rijksgebouwen overal in Nederland, de zogenaamde interdepartementale toegang. Een rijksambtenaar uit Utrecht hoeft dus niet meer per se elke dag naar zijn of haar ‘eigen' werkplek te reizen in Den Haag, maar kan naar een werkplek gaan in zijn of haar eigen stad. De pas levert op die manier een enorm efficiencyvoordeel op.'
De voorbereidingen voor de campagne zijn al meteen in volle gang, omdat de campagnemiddelen eind januari al klaar moeten liggen voor de lancering. Zodra die campagne van start gaat, volgt daar meer informatie over.
Hans van den Boom, directeur Boom Communicatie: 'De overheid heeft met minder mensen en minder budget behoefte aan een partner die snel en efficiënt resultaat boekt voor de overheid. Dan komt onze praktische instelling goed van pas.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing