Senseo in zee met Buro Benk

Senseo in zee met Buro Benk
  • Bureaus
  • 10 dec 2013 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenPromotie

Buro Benk, gespecialiseerd in joint marketing, heeft voor Senseo een activatiecampagne ontwikkeld en uitgevoerd.

Sinds de introductie in 2001 heeft Senseo koffie drinken in Nederland veranderd. Er zijn inmiddels meer dan 15 miljoen Senseo-koffiezetapparaten in Nederland verkocht en er worden gemiddeld meer dan 3,5 miljoen kopjes Senseo per dag gedronken. Daarnaast is de keuze aan koffievarianten steeds gevarieerder geworden. Er zijn op dit moment 21 verschillende smaken verkrijgbaar.

'Buro Benk heeft op een buitengewoon creatieve en effectieve manier laten zien hoe we de rijkheid van ons portfolio, in het hart van de doelgroep kunnen activeren', aldus Jorgo Lialiangas, brandmanager Senseo bij D.E. Master Blenders.

Om achter de favoriete smaak van Nederland te komen, is een nationale oproep gedaan. Enerzijds on-pack op alle Senseo-verpakkingen en anderzijds via een samenwerking met 100%NL. Deze achterban is via een non-spot radiocampagne, het 100%NL magazine en het online platform opgeroepen hun favoriete smaak kenbaar te maken. De uitkomst: Original Dark Roast is het populairst (16,7%), gevolgd door Original Regular en Original Extra Dark (allebei ruim 11%).

Bastiaan Krips, oprichter en joint marketing director Buro Benk: 'Wij geloven in de kracht van samenwerken en hebben ons verplaatst in de Senseo-kopersgroep. Om in een korte tijd een groot en kwalitatief bereik te realiseren, hebben we de krachten gebundeld met 100%NL. Een laagdrempelig actiemechanisme heeft tot een hoge conversie geleid.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken