Vodafone breekt met They, wil flexibeler bureaumodel
- Bureaus
- 10 dec 2013 @ 09:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingStrategieReclameOnline advertising
- 10 dec 2013 @ 09:36
- Redactie Bureaus
Vodafone heeft na vijf jaar de samenwerking met reclamebureau They beëindigd. De telecomreus kiest voor een flexibeler bureaumodel, waarbij het afstapt van het werken met één lead agency.
Om effectief in te kunnen blijven spelen op de dynamische telecommarkt en de veelzijdigheid van het merk, stapt Vodafone over op een bureaumodel dat meer flexibiliteit biedt. Niet met een lead agency, maar met meer verantwoordelijkheid bij het interne brand team en daaromheen verschillende specialistische bureaus om mee samen te werken. Deze nieuwe manier van werken heeft tot gevolg dat Vodafone na vijf succesvolle jaren afscheid neemt van They.
'In de afgelopen jaren zijn we getuige geweest van grootse verschuivingen in het communicatielandschap', constateert Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand bij Vodafone Nederland. 'Dit is gedreven door de sterke digitalisering en de democratisering van de media. Deze ontwikkelingen zijn boeiend, maar zeker ook uitdagend. Willen wij als merk effectiever communiceren, dan moeten wij op een echt andere manier gaan werken. Daarbij moeten dialoog en betrokkenheid met onze klanten centraal staan.'
Om dat te bewerkstelligen moet Vodafone 'zelf als team de spin in het web zijn en een grotere eigen verantwoordelijkheid nemen op gebieden zoals digital, social en Marketing PR', aldus Ruiz. 'Wij willen daarom meer verantwoordelijkheden naar onszelf toe trekken, maar ons wel omringen met verschillende externe creatieve specialisten. Dit kunnen Nederlandse of internationale bureaus zijn, maar ook individuen. De veelzijdigheid van het merk Vodafone vraagt om deze nieuwe en meer flexibele manier van werken.'
Vodafone start binnenkort met een oriëntatieperiode waarin het bedrijf wil praten met een aantal geselecteerde bureaus. Vodafone zal blijven werken met Achtung! als een van deze specialistische bureaus. They blijft tot 31 maart 2014 werkzaam voor Vodafone.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- marketing
- lead agency
- Vodafone
- bureaus
- brand team
- pitch
- Eva Ruiz
- They
- bureaumodel
- gesprekken
- Achtung
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing