Axe zet aantrekkingskracht in voor peace
- Bureaus
- 17 jan 2014 @ 16:17
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 17 jan 2014 @ 16:17
- Redactie Bureaus
Kan aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen de wereld verbeteren? Talloze artiesten, kunstenaars en politici zijn overtuigd van wel. Het duo John Lennon en Yoko Ono organiseerde in de jaren '70 al hun legendarische Bed-In actie om aandacht te vragen voor peace. Anno 2014 is hun statement voor veel mensen nog een inspiratiebron.
Zo ook voor AXE, dat een lijn aan mannelijke verzorgingsproducten lanceert die bijdraagt aan meer liefde en verdraagzaamheid: AXE PEACE. Het merk brengt mannen en vrouwen bij elkaar en zet deze kracht in om een statement te maken voor peace: Make Love Not War. De AXE PEACE productlijn ligt nu in de winkels.
Eén verleidelijke vrouw kan soms genoeg zijn om een regering of Koningshuis te laten vallen. Dat heeft de geschiedenis al vaak genoeg bewezen. Ook in meer alledaagse situaties, in het uitgaansleven of op het voetbalveld, blijkt de nabijheid van een aantrekkelijke vrouw invloed te hebben op het gedrag van de man. De man heeft alleen maar oog voor die verleidelijke vrouw en vergeet alles om zich heen. Sterker nog, onweerstaanbare aantrekkingskracht lost moeilijkheden vanzelf op. Dit inzicht is het vertrekpunt geweest voor de ontwikkeling van de AXE PEACE producten: een bodyspray, anti-transpirant, douchegel, haargel en shampoo.
Make Love, Not War
Tijs van Olffen, Brand Manager AXE Nederland: 'De nieuwe generatie beleeft peace tegenwoordig op een andere manier, maar is niet minder betrokken. Ik merk al langer dat er een nieuwe wind waait onder jongeren. Niet alleen in ons land, maar ook wereldwijd. Jongeren zijn zich meer bewust van het leven en van de gevolgen van hun eigen gedrag. Ze willen graag laten zien dat ze solidair zijn met anderen en doen dat bijvoorbeeld online. Het bekende statement Make Love, Not War is daarom van alle tijden en sluit aan bij onze merkgedachte. Dit steken we voor deze campagne in een modern jasje, zoals mensen dat van AXE gewend zijn. Met een dikke knipoog en respect. We willen mensen aan het denken zetten.'
Support voor peace initiatieven
AXE support in deze campagne de organisatie Peace One Day, een initiatief van de Britse acteur Jeremy Gilley. Hij richtte de organisatie op om 21 september, de dag die de Verenigde Naties sinds 1981 de Internationale Dag van de Vrede noemt, een dag te laten zijn waarbij er wereldwijd een staakt-het-vuren wordt gehouden. Daarnaast moedigt AXE iedereen aan om zelf ook een initiatief aan te dragen, dichter bij huis. Tot en met eind februari 2014 kunnen mensen via de AXE website www.axe.nl stemmen op hun favoriete peace initiatief. Bijvoorbeeld MasterPeace, van onze landgenoot Ilco van der Linde, onlangs nog onderscheiden door VN-baas Ban Ki-moon. Landelijke StichtingTegenZinloosGeweld is ook een Nederlands peace initiatief waarop gestemd kan worden. De organisatie die de meeste stemmen krijgt wordt vanaf maart omarmt door AXE in de vorm van een donatie en landelijke publiciteit.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing