Didix neemt Nationale Kadobon over

Didix neemt Nationale Kadobon over
  • Bureaus
  • 8 jan 2014 @ 09:53
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MultichannelE-commerce

De Nationale Kadobon wordt overgenomen door Didix. Door de overname voegt de marktleider uit de cadeaukaartenbranche enkele succesvolle concepten toe aan zijn portfolio en verstevigt het zijn marktpositie in de Nederlandse markt. De overname maakt deel uit van de verdere groeistrategie van het bedrijf.

Boudewijn Jansen, CEO en oprichter van Didix: 'Wij zijn verheugd dat De Nationale Kadobon nu deel uitmaakt van Didix. De onderneming heeft een uitstekende positie in de Nederlandse cadeaukaartenmarkt weten te bereiken en is klaar om de stap naar het buitenland te maken.'

Olivier Chevalier, directeur en oprichter De Nationale Kadobon: 'De slagkracht van Didix zal de groei van de onderneming in Nederland versnellen en zal ons in staat stellen onze internationale ambities te verwezenlijken.'

Didix is marktleider in de cadeaukaartenbranche in Nederland. Naast de vertegenwoordiging van cadeaukaarten voor externe verkoop van bekende bedrijven als de Bijenkorf, Karwei, Perry Sport en Intratuin is Didix eigenaar van bekende cadeauconcepten in Nederland zoals RestaurantCadeau, BioscoopCadeau, Beauty&ParfumCadeau en 'HEMA Lekker Weg Belevenis'-boxen. Sinds oktober 2013 is Didix tevens actief in de Belgische cadeaukaarten markt met de lancering van cadeauconcept 'CinemaCadeau'. In september 2013 heeft Waterland een meerderheidsbelang in Didix verworven.

De Nationale Kadobon is al sinds jaren een begrip in Nederland. De Nationale Kadobon is in 2010 vernieuwd in een online formule waarbij de consument de kadobon online kan verzilveren op een speciaal platform waar vele winkeliers met hun assortiment zijn samengebracht. De bon is verkrijgbaar door heel Nederland bij verschillende winkels, zoals Albert Heijn, Jumbo, C1000, AKO, Texaco en in de Appstore met een speciale Kadobon App. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken