Frieda Ulsamer de Waard (Doom&Dickson): 'Het mag allemaal wel wat brutaler!'

Frieda Ulsamer de Waard (Doom&Dickson): 'Het mag allemaal wel wat brutaler!'
  • Bureaus
  • 2 jan 2014 @ 16:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Later deze week publiceert MarketingTribune een groot forum waarin sleutelspelers in media en marketingcommunicatie hun visie geven op de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014. Als voorproefje vandaag alvast de visie van Frieda Ulsamer de Waard van Doom& Dickson:

'Het mag allemaal wel wat brutaler! We komen uit een tijd waarin iedereen onzeker was en elk dubbeltje drie keer moest worden omgekeerd. In die tijd zitten we nog steeds, al voorspellen de grote economen betere tijden. Maar wat we erg geleerd hebben de afgelopen tijd is dat voorzichtigheid leidt tot geruststellend grijs. En daar zit niemand op te wachten. Geruststellend grijs valt niet op. Goeie reclame - advertenties zo u wilt - laten je opschrikken. Verstoren zelfs. Dat moet. Anders zien ze je niet. Laat 2014 in godsnaam het jaar worden van de brutaliteit. Van de initiatieven, van het onderscheidend vermogen.

Als uitgevers, bladenmakers, reclamemensen en vooral de adverteerders willen laten zien hoe of wat de toegevoegde waarde is van een merk/product of dienst moeten we weer meer lef tonen. Er is teveel consensus over wat we moeten doen, wat goed is en wat niet en we proberen te weinig boven het maaiveld uit te komen. De advertentiemarkt slinkt als we blijven doen wat we al deden en we niet opstaan om dingen anders te doen. Print is net als TV niet dood maar dat is alleen waar als we blijven vernieuwen en op zoek gaan naar combinaties met andere kanalen. Op het moment dat er aandacht komt voor bijzondere dingen kan pint een belangrijke rol blijven spelen. En zoals we allemaal al lang weten: Only dead fish swim with the flow (Jack Doom, 1958).'

Frieda Ulsamer de Waard  is Doom&Dickson

www.doomanddickson.nl

De visie van Frieda Ulsamer de Waard is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.

Dat forum staat hier

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken