Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer): 'De VEA zal in de huidige vorm verdwijnen'

Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer): 'De VEA zal in de huidige vorm verdwijnen'
  • Bureaus
  • 1 jan 2014 @ 15:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieInterviewMarketing

Later deze week publiceert MarketingTribune een groot forum waarin sleutelspelers in media en marketingcommunicatie hun visie geven op de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014. Als voorproefje vandaag alvast de visie van Lodewijk van der Peet van BeyenMeyer.

'Mogen we even navelstaren? Vlak voordat ze na jaren watertrappelen eindelijk de kant denken te kunnen beetpakken zullen er nog veel bureaus, titels en organisaties verdwijnen. Veel internationale netwerkbureaus zijn eigenlijk al lang verzopen maar worden gefinancierd door international. Wellicht houden ze daar in 2014 eindelijk eens mee op. Uit mijn eigen kleine onderzoek blijkt dat 10% tot 20% van de lezers van Adformatie ervoor wil gaan betalen. Als Sijthoff er geen erezaak van maakt is Adformatie verdronken in 2014.

De VEA zal in de huidige vorm ook verdwijnen. Het heeft zichzelf belachelijk gemaakt met hun enige - hypocriete - wapenfeit van 2013: de pitchcode. Geen lid heeft zich eraan gehouden en geen lid zal zich eraan houden. De Effie houdt ze nog even boven water, net zoals de lamp de enige bestaansreden is van de ADCN. Dat geeft niks, als je dan ook maar verder geen pretenties hebt. Bureaus die een scherpe positionering hebben gekozen, zoals Joe Public, Crossmarks en Alfred worden nóg succesvoller als ze hun bemanning binnenboord weten te houden.'

Lodewijk van der Peet is creative en managing director bij BeyerMeyer

www.beyenmeyer.nl

De visie van Lodewijk van der Peet is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.

Dat forum staat hier

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken