Zilveren Kruis en Greenberry bobben naar Sochi
- Bureaus
- 20 jan 2014 @ 12:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingCampagnesOnline gaming
- 20 jan 2014 @ 12:49
- Redactie Bureaus
In aanloop naar de Olympische Spelen in Sochi heeft Zilveren Kruis Achmea een campagne gelanceerd rondom de Nederlandse Olympische bobsleepiloten Edwin van Calker en Esmé Kamphuis: ‘Bobben naar Sochi’. De campagne is ontwikkeld door digitaal communicatiebureau Greenberry.
Centraal in de campagne staat de site bobbennaarsochi.nl, waar je samen met drie vrienden je eigen bobsleeteam kunt starten. Twaalf teams strijden in de finale om vier tickets naar Sochi, op de bobstartbaan in Papendal. In een echte bobslee dus.
Zilveren Kruis is partner in sport van NOC*NSF. 'Sporten maakt je fysiek sterker en mentaal weerbaarder. Sporten inspireert, het helpt je bij het overwinnen van obstakels en draagt bij aan een gezonde leefstijl', aldus de zorgverzekeraar. De Olympische bobsleepiloten Edwin van Calker en Esmé Kamphuis zijn hier een mooi voorbeeld van en werden daarom gekozen als de gezichten van de campagne.
Deelnemers maken via Facebook hun eigen bobsleeteam aan en verzamelen fans voor hun team. De top-10 en twee wildcard-finalisten worden uitgenodigd om een toptijd neer te zetten op de 65-meter lange bobstartbaan in sportcentrum Papendal. Tijdens de finaledag op 8 februari strijden de teams om de snelste starttijd in een echte bobslee. De finalisten gaan met ruim 40 km per uur van de bobstart. Het team met de snelste starttijd wint de vier kaarten voor de Olympische Spelen in Sochi.
Onderdeel van de campagne zijn twee online documentaires over Edwin van Calker en Esmé Kamphuis. De films zijn geregisseerd door IDFA-regisseur Joris Postema en het camerawerk is van Pim Hawinkels (Andere tijden Sport). Edwin van Calker besloot op de Olympische Spelen in 2010 in Vancouver niet van start te gaan. Nu is hij terug. Gemotiveerder dan ooit. Gynaecologe Esmé Kamphuis debuteert in Sochi als pilote. De films volgen de twee piloten op weg naar Sochi. Twee inspirerende verhalen over terugkomen, fit worden en doorbijten. Daarnaast delen Edwin van Calker en Esmé Kamphuis sporttips voor elke sporter.
Ook Radio538 is partner in sport van NOC*NSF en mediapartner van de campagne. Via radio en online wordt de campagne door 538 aangejaagd. Eind januari organiseert de radiozender een Olympisch Weekend, waarin luisteraars extra kans maken op tickets naar Sochi en een bobclinic van Edwin van Calker. Daarnaast worden mensen via reclame op Facebook en YouTube uitgedaagd om mee te doen aan de actie en de docu’s te bekijken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- actie
- Greenberry
- Achmea
- winnen
- Olympische spelen
- Bobben
- activatie
- Sochi
- campagne
- bobslee
- Zilveren Kruis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing